کد خبر: ۲۵۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 21
از زمان آغاز شیوع این ویروس، تاکنون ۲۲۴۷ نفر بوده است که بیشتر این مرگ و میرها در خاک چین به وقوع پیوسته است. شمار قربانیان روز پنج‌شنبه استان "هوبئی" ۱۱۵ نفر ذکر شده که به نسبت روز قبل از آن هفت مورد افزایش داشته است
شفاآنلاین>سلامت>امروز (جمعه) با افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ امیدها برای کاهش سرعت انتشار کروناویروس جدید از بین رفته و شیوع این ویروس در ژاپن و کره جنوبی تشدید شده است.

به گزارش شفاآنلاین ، مقامات استان "هوبئی" چین روز گذشته (پنج‌شنبه) ۴۱۱ مورد جدید ابتلا را تایید کردند که به نسبت روز قبل از آن ۶۲ مورد بیشتر بوده و تعداد کل موارد ابتلا را در این استان به ۶۲ هزار و ۴۴۲ نفر رسانده است. هم‌چنین تاکنون بیش از ۱۴ هزار مورد ابتلا در خارج از این استان به ثبت رسیده است که اغلب آن‌ها در بخش‌های مختلف چین و موارد معدودی در کشورهای دیگر بوده‌اند.

شمار کل قربانیان این ویروس از زمان آغاز شیوع بیماری تاکنون ۲۲۴۷ نفر بوده است که بیشتر این مرگ و میرها در خاک چین به وقوع پیوسته است. شمار قربانیان روز پنج‌شنبه استان "هوبئی" ۱۱۵ نفر ذکر شده که به نسبت روز قبل از آن هفت مورد افزایش داشته است.

بیش از ۴۲ هزار بیمار در سراسر "هوبئی" در بیمارستان بستری هستند که از این میان حال ۲۰۱۸ نفر آن‌ها وخیم اعلام شده است. هم‌چنین از زمان شروع شیوع این بیماری تاکنون ۱۱ هزار و ۷۸۸ نفر تحت درمان قرار گرفته و پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

با این حال نگرانی‌ها بیشتر متوجه افزایش شیوع این اپیدمی در دیگر نقاط آسیا بجز چین است. در خارج از چین، بیشترین شیوع در دو کشور کره جنوبی و ژاپن به وقوع پیوسته است و در عین حال صدها نفر در کشتی مسافری "دایموند پرینسس" به کروناویروس مبتلا شده‌اند و از این هفته تخلیه مسافران در خلیج یوکوهاما آغاز شده است.

شمار مبتلایان در کره جنوبی از ۲۸ نفر در هفته گذشته به ۱۵۶ مورد تا بامداد امروز افزایش یافته است. شیوع در این کشور در حوالی جنوب شهر "دئگو" متمرکز شده است. 

در ژاپن نیز که هفته‌هاست کشتی مسافری "دایموند پرینسس" در خلیج یوکوهاما توجه‌ها را به خود جلب کرده و نگرانی‌های بسیاری را برانگیخته است، نگرانی‌ها از شیوع جداگانه‌ای با محوریت ناگانو واقع در شمال غربی توکیو در حال افزایش است.

حداقل ۹۴ مورد ابتلا در این منطقه تأیید شده است و یک مورد فوتی نیز وجود دارد که هیچ کدام ارتباطی با کشتی ندارند. طبق اعلام رسانه‌های ملی ژاپن مواردی هم‌چنین در اوکیناوا و کیوشو در جنوب این کشور نیز گزارش شده است.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، بسیاری از کشورها پروازهای خود را به کشورهای محل شیوع کروناویروس از جمله کره جنوبی و ژاپن لغو کرده‌اند. انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (IATA) تخمین زده است که کل درآمد جهانی از دست رفته در خطوط هوایی لغو شده ناشی از شیوع کروناویروس می‌تواند به ۲۹.۳ میلیارد دلار برسد.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: