کد خبر: ۲۵۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 20
اگر مجبور هستید به خاطر بیماری در منزل بمانید، سبک زندگی سالم شامل تغذیه مناسب، خواب و استراحت کافی و ارتباطات اجتماعی از طریق تلفن و یا شبکه‌های اجتماعی را با دوستان و خانواده رعایت کنید
شفاآنلاین>سلامت>دانشگاه علوم پزشکی قم با صدور اطلاعیه‌ای توصیه هایی در خصوص پیشگیری از ابتلا به کرونا خطاب به شهروندان مطرح کرده است.

به گزارش شفاآنلاین، در این اطلاعیه که روز پنجشنبه نسخه ای از آن در اختیار ما قرار گرفت، در رابطه با «مقابله با استرس در هنگام شیوع بیماری کورونا ویروس» بیان شده است: احساس غم، استرس، سردرگمی و یا ترس و عصبانیت درهنگام بروز هر نوع بحران، امری طبیعی است؛ با افراد قابل اعتماد، دوستان و اطرافیان درباره بیماری و راه‌های پیشگیری صحبت کنید.

در این اطلاعیه آمده است: اگر مجبور هستید به خاطر بیماری در منزل بمانید، سبک زندگی سالم شامل تغذیه مناسب، خواب و استراحت کافی و ارتباطات اجتماعی از طریق تلفن و یا شبکه‌های اجتماعی را با دوستان و خانواده رعایت کنید.

این اطلاعیه حاکی است: هرگز از دارو، سیگار و یا سایر مواد برای کنار آمدن با استرس استفاده نکنید؛ اگر بیش از حد احساس ناراحتی روانی می‌کنید با یک مشاور صحبت کنید؛ برای دسترسی به کمک‌های بهداشتی و درمانی و مشاوره از قبل برنامه‌ریزی کنید.

در این اطلاعیه ذکر شده است: به دنبال اطلاعات صحیح باشید؛ اطلاعات لازم که به شما برای تعیین میزان خطر، برای در پیش‌گرفتن احتیاط‌های منطقی کمک می‌کند را جمع‌آوری کنید؛ برای دسترسی به اطلاعات از منابع معتبر مانند تارنمای (سایت) دانشگاه علوم پزشکی و یا وزارت بهداشت ( http://behdasht.gov.ir ) استفاده کنید.

در این اطلاعیه تاکید شده است: نگرانی و فشار روانی خود را با کاهش مدت زمان نگاه کردن و یا گوش دادن به اخبار رسانه‌های مختلف درخصوص بیماری که سبب ترس و نگرانی در شما می‌شود، کاهش دهید.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: از مهارت‌های گوناگون و تجربیات قبلی خود در بحران‌های قبلی زندگی برای مدیریت استرس در مواجهه با بیماری در طول طغیان این بیماری استفاده کنید.

دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین اعلام کرد: شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

بیمارستان کامکار قم واقع در خیابان ۱۹ دی (باجک) به‌عنوان محل قرنطینه و مراجعه بیماران و موارد مشکوک به کرونا و بیمارستان فرقانی به‌عنوان محل قرنطینه بعدی در صورت نیاز، مشخص‌شده است.

بیماری کرونا ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین مردم جای برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده است، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: