کد خبر: ۲۵۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 19
خوشبختانه این ویروس با تاخیر وارد کشور ما شد و درگیری در کشورهای منطقه حداقل سه هفته زودتر از کشور ما آغاز شد. باید توجه کرد که کروناویروس از آنفلوآنزا کشنده‌تر نیست. برخی از انواع آنفلوآنزا ممکن است میزان کشندگی‌شان بیش از کرونا باشد. منتها مهم‌ترین مساله در زمینه بیماری کرونا مراقبت است
شفاآنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت که هم اکنون در قم حضور دارد، با اشاره به شناسایی دو مورد مثبت کروناویروس در قم، گفت: در صورتی که ابتلای آنها به کروناویروس جدید نهایی باشد، قطعا به اطلاع مردم خواهیم رساند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر قاسم جان‌بابایی که برای رسیدگی به مساله بروز کروناویروس به قم سفر کرده است، درباره شناسایی دو مورد مثبت ابتلا به کروناویروس در کشورمان، ‌گفت: باید توجه کرد که ویروس کرونا به دلیل مسری بودن، امکان درگیری در هر کشوری را دارد کمااینکه در اکثر کشورهای دنیا موارد ابتلا دیده شده است.

وی افزود: همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، این ویروس به کشور ما هم ورود پیدا کرد و فعلا دو مورد را شناسایی کردیم که تشخیص اولیه آنها مثبت شده است و تشخیص نهایی آن از طریق ژنتیکی در حال انجام است. در صورتی که ابتلای آنها به کروناویروس جدید نهایی باشد، قطعا به اطلاع مردم خواهیم رساند.

جان‌بابایی ادامه داد: خوشبختانه این ویروس با تاخیر وارد کشور ما شد و درگیری در کشورهای منطقه حداقل سه هفته زودتر از کشور ما آغاز شد. باید توجه کرد که کروناویروس از آنفلوآنزا کشنده‌تر نیست. برخی از انواع آنفلوآنزا ممکن است میزان کشندگی‌شان بیش از کرونا باشد. منتها مهم‌ترین مساله در زمینه بیماری کرونا مراقبت است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم یک بیمارستان را برای مراقبت از کسانی که علائم ویروسی یا شبه‌آنفلوآنزا دارند، مشخص کرده و این افراد را  مورد مراقبت قرار می‌دهیم.

دکتر جان‌بابایی با بیان اینکه پرسنل‌مان هم آماده‌باش هستند، گفت: لوازم مصرفی حفاظتی هم برای پرسنل و بیماران فراهم شده و از نظر دارو و امکانات، کمبودی در استان وجود ندارد و پشتیبانی وزارت بهداشت وجود دارد. با دستور وزیر بهداشت هم روز گذشته گروهی از سوی وزارت بهداشت در قم مستقر شدند و کار را مدیریت می‌کنند تال به درستی این موضوع را مدیریت کنیم. بنده هم در اینجا می‌مانم تا نگرانی‌ها برطرف شود. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: