کد خبر: ۲۵۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 18
در این جراحی تومور بسیار حجیم تخمدان راست که تمام شکم و لگن را پر کرده بود با موفقیت خارج و برای آزمایش و پاتولوژی ارسال شد و مایع داخل شکم نیز تخلیه گردید و هم اکنون حال عمومی بیمار کاملا خوب و رضایتبخش است
شفاآنلاین>سلامت> توده پنج کیلویی از شکم دختر ۱۳ ساله ای در یک عمل جراحی موفق در بیمارستان دکتر «محمد کرمانشاهی» شهر کرمانشاه خارج شد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر امید امان‌الهی فوق تخصص جراحی کودکان در این ارتباط گفت: بیمار دختر ۱۳ ساله ای است که مدتها دچار درد شکم و یبوست بود که پس از انجام سونوگرافی تشخیص توده شکمی با منشا احتمالی تخمدان راست و همچنین وجود مایع فراوان داخل شکم (آسیت) داده شد.

وی اظهارداشت: این بیمار با احتمال پریتونیت و تومور بدخیم تخمدان در بیمارستان محمد کرمانشاهی به صورت اورژانسی مورد عمل جراحی قرار گرفت.

او گفت: در این جراحی<Surgery> تومور بسیار حجیم تخمدان راست که تمام شکم و لگن را پر کرده بود با موفقیت خارج و برای آزمایش و پاتولوژی ارسال شد و مایع داخل شکم نیز تخلیه گردید و هم اکنون حال عمومی بیمار کاملا خوب و رضایتبخش است.

امان‌اللهی در ادامه توضیح داد: تومورهای تخمدان در اطفال بیشتر از نوع germ cell و شایعترین آنها teratoma است که به ۲ نوع mature و immature تقسیم می شوند که نوع اول اکثر خوشخیم و نوع دوم همراه با سایر germcellتومورهای می توانند بدخیم باشند و دلیل بروز آن می تواند زمینه ارثی و مادر زادی و ژنتیکی داشته باشد.

امان الهی فوق تخصص جراحی کودکان است که با پنج سال سابقه فعالیت در اتاق عمل بیمارستان امام رضا (ع) پس از تاًسیس و افتتاح مرکز دکتر محمد کرمانشاهی از سال ۱۳۹۰ تاکنون در این مرکز فعالیت می‌کند.

به گفته رییس بیمارستان دکتر محمدکرمانشاهی این بیمارستان از سال ۹۰ فعالیت جدید خود را شروع کرده و اکنون بیمارستان ۱۵۶ تخت مصوب و ۱۴۱ تخت فعال دارد، 

دکتر فریبا ویسی با بیان اینکه حدود ۱۵ فوق تخصص کودکان و نوجوانان در این بیمارستان به عنوان یکی از مراکز درمانی فوق تخصصی منطقه غرب کشور مشغول ارایه خدمت هستند، افزود: این بیمارستان در سال گذشته به ۱۳۰ هزار مراجعه کننده خدمات درمانی ارائه کرده که ۱۳ هزار نفر آنها منجر به بستری و ۲ هزار و ۹۴ مورد عمل جراحی شدند.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: