کد خبر: ۲۵۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 17
در بازدید ربیعی از بیمارستان بهرامی تهران رییس بیمارستان نیز با اشاره به نحوه ارایه خدمات از سوی این بیمارستان به مراجعین که با کمترین هزینه ممکن انجام می شود توجه خیرین را به سوق دادن کمک های خود به این بیمارستان در جهت تجهیز و تسهیل هر چه بیشتر روند خدمات رسانی آن و شرکت در کار خیر خواستار شد
شفاآنلاین>سلامت>دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با حضور و بازدیداز بخش‌های‌های مختلف بیمارستان فوق تخصصی بهرامی تهران در جریان فعالیت های خیریه "کودکان فرشته‌اند" قرار گرفت.

به گزارش شفاآنلاین، علی ربیعی در جریان بازدید از بیمارستان فوق تخصصی بهرامی و  آشنایی با فعالیت‌های  خیریه" کودکان فرشته‌اند"، گفت: جامعه ایران امروز نیاز به نهادهای میانجی دارد و نباید تصور کنیم که نهادهای میانجی صرفا در زمینه سیاسی است که می توانند فعالیت کنند.

وی تاکید کرد :به نظر من این یک خطایی در روند ایجاد وتعامل با نهادهای اجتماعی در یکی دو دهه اخیر شکل گرفته است؛ در یکی دو دهه اخیر بیشتر توجه‌ها به حوزه موضوعات سیاسی معطوف شده در حالیکه  تمرین فعالیت اجتماعی ضرورت دارد و نیاز عمده در عرصه اقتصاد، اجتماع و فرهنگ است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوربا تاکید بر اینکه ما نیازمند اتحادیه های صنفی بزرگ هستم ،افزود: همچنین در بخش اجتماعی نیازمند سمن‌هایی هستم که در خیر جمعی فعالیت کنند ؛چراکه بیش از هر دوره دیگر در ایران امروز  توجه به این امر ضرورت دارد. به طور کلی برای حل مسایل اجتماعی مثل آسیب‌های اجتماعی به حوزه اجتماعی و جامعه محور کردن حل مسایل به عنوان یک ضرورت باید بپردازیم.

وی همچنین با اشاره به نحوه شکل گیری و فعالیت "سازمان مردم نهاد کودکان فرشته‌اند" یادآور شد: انجام خیر جمعی فقط مختص به صرف هزینه مالی و پول دادن نیست، و به نظرمن این تصور غلطی است؛ چراکه افراد با اهدای وقت، دانش و توانایی حتی توانایی هم صحبتی ، آموزش و همراهی کردن هم می‌توانند فعالیت خیری را شکل دهند.

سخنگوی دولت در ادامه با بیان اینکه دولت در 6 سال گذشته شرایطی ایجاد کرد که تعداد  موسساتی مثل "سازمان مردم نهاد کودکان فرشته‌اند" افزایش یافت و زمینه افزایش فعالیت آنها را فراهم کرد، گفت: هنوز هم جای کار زیادی باقی مانده است، دولت هم از ایجاد این سمن ها حمایت می‌کند وهم  این آمادگی را دارد که بخشی از فعالیت‌های خود را به این سمن‌ها محول کند.

خیریه کودکان فرشته اند که با عنوان «کودکان فرشته ایرانیان» ذیل قانون سازمان های مردم نهاد فعالیت می‌کند، کار خود را از سال ۸۸ در تهران آغاز کرد و پس از اخذ مجوز ملی در سال ۹۵ فعالیت خود را علاوه‌ بر تهران، در استان‌های همدان، کرمانشاه، کرمان و مازندران ادامه داد.

به گفته سید نصیر الدین موسوی نژاد مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره خیریه «کودکان فرشته اند» این خیریه  با تمرکز بر فعالیت‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان زیر ۱۶ سال در حوزه‌های بهداشت و درمان و همچنین مناطق محروم فعالیت می‌کند. اعزام معلم بیمارستان ها برای پیگیری امور درسی کودکان بستری در بیمارستان‌ها، برگزاری جشن‌های هفتگی در بخش کودکان و بیمارستان‌ها و همچنین برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی در این مراکز از جمله محورهای فعالیت «کودکان فرشته‌اند» است.

مدیر عامل این سازمان مردم نهاد در جریان این بازدید خاطرنشان کرد در حوزه نوسازی و بازسازی مراکز مرتبط با کودکان و نوجوانان زیر ۱۶ سال تا کنون نزدیک به ۴۰ مرکز توسط «خیریه کودکان فرشته‌اند» بازسازی شده است.

همچنین در جریان حضور دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور در بیمارستان فوق تخصصی بهرامی در شرق تهران، بیمارستانی که به بیماران کم برخوردار با کمترین هزینه ممکن خدمات بهداشتی و درمانی ارایه می‌کند، خانواده‌های این بیماران خصوصا بیماران دیالیزی و سرطانی که ربیعی از بخش‌های مربوط به این بیماران در بیمارستان بازدید کرد فرصت پیدا کردند که از دغدغه‌های خود با این مسئول دولتی سخن بگویند.

کمبود دارو و استفاده از داروهای هندی که به دلیل شرایط تحریم بیماران دیالزی و سرطانی مجبور به استفاده از آن هستند و ناسازگاری این داروها با بدن بیماران یکی از دغدغه‌هایی بود که خانواده بیماران بستری درجهت رفع آن موضوع را با سخنگوی دولت در میان گذاشتند.

همچنین آنها با اشاره به توزیع نامناسب داروها حتی داروهای تولید داخل و فروش آنها در بازار سیاه دارو خواستار حل این مشکل شدند.

در بازدید ربیعی از بیمارستان بهرامی تهران رییس بیمارستان نیز با اشاره به نحوه ارایه خدمات از سوی این بیمارستان به مراجعین که با کمترین هزینه ممکن انجام می شود توجه خیرین را به سوق دادن کمک های خود به این بیمارستان در جهت تجهیز و تسهیل هر چه بیشتر روند خدمات رسانی آن و شرکت در کار خیر خواستار شد.

بیمارستان بهرامی در شرق تهران در محوطه بیرونی  خود پذیرای تعداد زیادی از همراهان بیماران است،  همراهانی که اغلب از شهرستان به تهران آمده و مجبورند، در طول زمان بستری بودن اعضای خانوده‌شان در این محل حضور داشته باشند شاید یکی از بهترین حوزه‌هایی که خیرین می‌توانند کاری در آن حوزه انجام دهند کمک به ساخت سرپناهی برای اقامت خانواده‌های بیماران در محیط نزدیک به این  بیمارستان باشد.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: