کد خبر: ۲۵۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۸ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 17
سرطان پروستات بعد از پیشرفت با علامت ظاهر می شود ولی در مراحل اولیه هیچ علامتی ندارد. بنابراین، لازم است که مردان بعد از ۵۰ سالگی نسبت به معاینه نزد پزشک بروند
شفاآنلاین>سلامت>مسئول برگزاری روز ملی سلامت مردان، گفت: سرطان پروستات بعد از پیشرفت با علامت ظاهر می شود ولی در مراحل اولیه هیچ علامتی ندارد.

به گزارش شفاآنلاین ، سید فرزاد علامه، روز یکشنبه در نشست خبری هفته سلامت مردان که در محل انجمن اورولوژی ایران برگزار شد، با عنوان این مطلب که پروستات به عنوان کمک کننده در باروری مردان شناخته می شود، افزود: اگر پروستات دچار مشکل شود، بیماری هایی ایجاد می کند که می تواند شامل عفونت های پروستات و...، باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر عفونت های پروستات، التهاب پروستات نیز با مشکلاتی برای مردان همراه خواهد شد.

علامه به سوزش و تکرر ادرار به عنوان علائم بروز مشکل در مثانه مردان اشاره کرد و گفت: پروستات بعد از ۴۰ سالگی رشد می کند که البته خوش خیم است.

مسئول برگزاری روز ملی سلامت مردان، افزود: بزرگی پروستات بعد از ۵۵ سالگی با علائم ادراری همراه است که برای آن درمان های دارویی و جراحی وجود دارد.

وی اظهار داشت: بعضا این علائم ممکن است منجر به ایجاد کانون سرطانی شود که متاسفانه سرطان پروستات بدون علامت است و همین مسئله، کار درمان را دچار مشکل می کند.

علامه به موضوع غربالگری و آزمایش PSA برای تشخیص سرطان پروستات اشاره کرد و گفت: در مورد غربالگری سرطان پروستات، هنوز اجماع جهانی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: سرطان پروستات بعد از پیشرفت با علامت ظاهر می شود ولی در مراحل اولیه هیچ علامتی ندارد. بنابراین، لازم است که مردان بعد از ۵۰ سالگی نسبت به معاینه نزد پزشک بروند.

در ادامه محمدعلی زرگر عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران، با تاکید بر اینکه سرطان پروستات صد درصد درمان می شود، گفت: اگر این بیماری به موقع تشخیص داده شود، صد درصد درمان می شود. اما، وقتی در مراحل پیشرفته متوجه بیماری شویم، درمان قدری سخت و دشوار خواهد بود.

وی افزود: به مردان بالای ۵۰ سال توصیه می شود حتما نسبت به معاینه و آزمایش مخصوص پروستات اقدام کنند و مردانی که پدر، بردار و یا عموی آنها سابقه سرطان پروستات داشته است، باید از ۴۰ سالگی برای معاینه و آزمایش اقدام کنند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار