کد خبر: ۲۵۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 16
حتی اگر آب برنج نتواند در طول هفته ها یک سانت به رشد موهای شما اضافه کند، استفاده از آن بی خطر است و به طور کلی می توانند مواد مغذی برای تقویت مو را فراهم کند.

شفاآنلاین>سلامت> فواید آب برنج در رشد مو : حتی اگرآب برنج نتواند در طول هفته ها یک سانت به رشد موهای شما اضافه کند، استفاده از آن بی خطر است و به طور کلی می توانند مواد مغذی برای تقویت مو را فراهم کند.

به گزارش شفاآنلاین، تاثیر آب برنج بر رشد مو: ما عادت بدی داریم که همیشه به دنبال نتایج خوشنود کننده فوری هستیم. انتظار داریم بعد از خوردن یک ظرف سالاد، احساس سلامت بیشتری کنیم.

هر 10 دقیقه آینه را نگاه می کنیم تا تاثیر ماسک زیبایی که به تازگی امتحان کرده ایم را ببینیم.

ما پس از مصرف ویتامین ها و انجام ماساژهای پوستی، رشد هر سانتی متر از مو را پیگیری می کنیم.

در صورت عدم موفقیت، برای معالجه در منزل به دکتر گوگل مراجعه می کنیم. بررسی اخیر یوتیوب نشان می دهد که افراد زیادی ویدئوهای مربوط به ترکیب موز و تخم مرغ، برای رشد طولانی مو را تماشا کرده اند.

ما به یک ترکیب دیگر که گفته می شود به رشد مو سرعت می بخشد رسیدیم:

آب برنج. استفاده از آب برنج به عنوان یک روش درمانی برای موها، به هیچ وجه جدید نیست.محققان سابقه آن را به ژاپن باستان نسبت می دهند؛

وقتی که زنان دربار، موهای خود را در آب برنج تخمیر شده می شستند تا رشد آنها بیشتر شود. این روند دوباره در یوتیوب رواج پیدا کرده است.

آیا باید موهایمان را به امید اینکه زودتر بلند شود با غلات بشوییم؟ بر طبق گفته های دکتر دنیس گروس متخصص پوست و مو، هیچ مطالعه یا داده ای برای اثبات اینکه آب برنج باعث رشد موها می شود، وجود ندارد.

دکتر گروس می گوید، وقتی صحبت ازرشد موهامی شود، به استثنای Rogaine (یک برند از ماینوکسیدیل)، قرص های تجویزی Procepia (یک برند از فیناستراید) و دیگر روش های درمانی که ممکن است توسط پزشک ارائه شود، درمان های موضعی کمی وجود دارد که پشتوانه علمی داشته باشد.

حقیقت این است، میزان رشد موهای شما بیشتر توسط ژنتیک تعیین می شود.

اما حتی اگر آب برنج نتواند در طول هفته ها یک سانت به رشد موهای شما اضافه کند، استفاده از آن بی خطر است و به طور کلی می توانند مواد مغذی برای تقویت مو را فراهم کند.

دکتر نیل سادیک متخصص پوست و مو می گوید:

"پروتئین های برنج می تواند تارهای مو را تقویت کرده و مو خوره ها را از بین ببرد". این ماده حاوی کربوهیدرات، مواد معدنی و ویتامین هایی است که یک محیط متعادل را در پوست سر تقویت می کند تا فولیکول ها سالم بمانند.

بنابراین با اینکه ثابت نشده است که آب برنج باعث تسریع رشد موها میشود، اما می تواند باعث درخشندگی، سالم تر و پر رنگ تر شدن آنها شود.

فواید پروتئین آب برنجمحدود به درمان های خانگی نیست. اگر قصد استفاده از محصولات خانگی را ندارید، محصولات بدون نسخه ای وجود دارند که حاوی پروتئین برنج وآب برنجتخمیر شده هستند.

دکتر سادیک همچنین توصیه کرده است که موادی مانندروغن نارگیل، شی باتر (Shea butter) و پروتئین ابریشم را به فرآورده خود اضافه کنید تا تار موهای شما سالم و درخشنده باشند.

مانند اکثر چیزهای زندگی، رشد مو یک فرآیند است. حتی اگر موهایتان به آن سرعتی که شما می خواهید رشد نمی کنند؛ اما با همان سرعت کم هم در حال رشد هستند.

دکتر یولاندا لنزی درماتولوژیست می گوید: موها یک شبه و به طور محسوسی بلند نمی شوند، اما تا زمانی که بیماری های پزشکی ندارید، موها رشد می کنند. باید صبور باشید و اگر موهایتان رشد مناسبی ندارد، بهتر است با یک متخصص صحبت کنید.

به عبارت دیگر، برای رفع همه نگرانی هایتان درباره سلامت مو، به درمان های خانگی خودتان اتکا نکنید.

فواید آب برنج

طرفداران استفاده از آب برنج برای مو معتقدند:

· روشن کننده مو

· لطیف و نرم شدن بیشتر مو

· براق کردن مو

· تقویت استحکام ریشه مو

· تقویت و افزایش طول مو

آن چه تحقیقات به دست اوردند:

در مورد استفاده از آب برنج شواهد بی نظیری وجود دارد اما ایا واقعا این مزایا از نظر علمی ثابت شده است ؟

1. در نگاه اول،مطالعه ای دز سال ۲۰۱۰ ان را ممکن دانست.نویسندگان گفتند که آب برنج باعث کاهش اصطحکاک و افزایش انعطاف پذیری مو می شود. با این حال، مطالعه روی نمونه های تاریخی به نتیجه گیری های غیر قابل انکار هست.

2. در جای دیگر،مرکز تحقیقاتی ژاپن با استفاده از تکنیک تصویر برداری اثر وجود انزیم در تقویت مو را نشان می دهد..در برنج موادی به نام اینوسیتول وجود دارد.

3. به این نکته هم توجه کنید که ممکن است این اخبار ها توسط موسساتی که از این خبر نفع تجاری می برند منتشر شود.

4. تا به امروز از نظر علمی فایده ای از اب برنج به اثبات نرسیده است.برای حمایت از شواهد موجود نیاز به ازمایش های بیشتری و تحقیقات بیشتری هست

روش تهیه و آماده سازی آب برنج

یکی از راه های به دست آوردنآب برنج، پختن برنج است.

آب اضافی پس از پخت برنج را از روی سطح برنج جدا کرده و در ظرفی جدا میریزیم.

این یک مایع متمرکز است که می توانید آن را به عنوان یک شستشوی صورت یا شستشو مو استفاده کنید.


برچسب ها: برنج ، ماسک ، زیبایی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: