کد خبر: ۲۵۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 15
ضرورت پیشگیری از حوادث ترافیکی و مسائل مربوط به این موضوع در کنگره سلامت مردان به صورت کامل مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد
شفاآنلاین>سلامت>دبیر علمی چهارمین کنگره سلامت مردان، نسبت به تبعات رشد منفی جمعیت در کشور هشدار داد.

به گزارش شفاآنلاین ، غلامرضا محسنی، با اشاره به اینکه ۷۵ تا ۸۰ درصد جانباختگان حوادث ترافیکی را مردان تشکیل می دهند، گفت: ضرورت پیشگیری از حوادث ترافیکی و مسائل مربوط به این موضوع در کنگره سلامت<Health> مردان به صورت کامل مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آستانه برگزاری چهارمین کنگره سلامت مردان و دوازدهمین کنگره مرکز تحقیقات سلامت، اظهار داشت: این کنگره ۳۰ بهمن تا دوم اسفند ۹۸ با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته دانشگاه ها ی سراسر کشور برگزار می‌شود و تفاوت شاخص آن با دوره‌های گذشته مباحثی بوده که علاوه بر بار علمی آن پرداختن به مشکلات عمده مملکت بوده و راحل های عملی و علمی برای جامعه مفید و اثربخش خواهد بود.

وی افزود: سه محور اصلی این همایش موضوع سلامت مردان و حوادث ترافیکی، سلامت مردان و جمعیت، سلامت مردان و بیماری های پروستات است.تا کنون حدود ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره واصل شده و ۸۰ مورد از آنها جهت ارائه برگزیده شده است. همچنین در طول سه روز برگزاری کنگره ۱۷ پانل، ۱۰ کارگاه آموزشی و یک ارتباط زنده با جراحان اروپا(ایتالیا) خواهیم داشت و موضوعات به صورت کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه حدود ۷۵ درصد از جانباختگان حوادث ترافیکی درون شهری و ۸۰ درصد از جانباختگان تصادفات برون شهری مردان هستند، گفت: برگزاری این کنگره پیام‌هایی را برای مردم و مسئولین، برنامه ریزان و حتی سیاستگذاران دارد و مدیران اورژانس کشور، مدیران بیمارستان ها و انجمن های آموزشی مربوطه نیز علاوه بر حضور فعال به نوعی از برگزاری این کنگره بهره مند خواهند شد.

محسنی با اشاره به موضوع اهمیت رسیدگی به مصدومان تصادفات قبل از ورود به بیمارستان، حین درمان و بعد از ترخیص از بیمارستان و حتی مسئله سیاست ها از لحاظ ترافیک در این کنگره مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد، افزود: محور دیگر این کنگره موضوع جمعیت و مردان است، چرا که ایران رو به سالمندی است و آمار تولد در کشور کاهش یافته و به عبارتی جمعیت ایران رو به منفی شدن است و اگر تهدیدات و خطرات این مسئله مورد ارزیابی قرار نگیرد ۲۰ سال آینده جمعیت ایران سالمند شده و خیلی فعال نخواهد بود بنابراین این موضوع موید ضرورت برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مناسب در این زمینه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعات مورد بحث در کنگره موضوع سلامت مردان و پروستات است. با توجه به اینکه بیماری پروستات یک بیماری هزینه‌بر و آزاردهنده برای مردان محسوب می‌شود، در این کنگره تلاش شده با همکاری انجمن اورولوژی ایران مباحث کاملی را مورد بحث و گفتگو قرار دهیم تا با بررسی های علمی و راهکارهای مناسب و به موقع، از مشکلات ناشی از آن در مردان جلوگیری کرد.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: