کد خبر: ۲۵۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 15
اجرای این برنامه در تهران کاری به مراتب دشوارتر از سایر استان هاست، اما باید در نظر داشت طرحی در وزارت بهداشت محقق می‌شود که در تهران موفق شود. از طرفی تلاش برای اجرای آن برای دانشگاه فضای مدیریتی رو به پیشرفتی ایجاد می‌کند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اجرای طرح پایلوت هر خانه یک پایگاه سلامت، گفت: طرحی در وزارت بهداشت محقق می شود که در تهران موفق شود.

به گزارش شفاآنلاین، علیرضا زالی، در نشست بررسی موانع و چالش‌های اجرای پایلوت طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، مدیران دانشگاه را در اجرای این قبیل برنامه‌ها مسلط و با تجربه دانست و افزود: تاکنون نتایج خوبی از مدیریت مدیران دانشگاه در اجرای یک طرح ملی نوین حاصل شده است و در خصوص این برنامه نیز ظرفیت لازم در دانشگاه وجود دارد.

وی با اشاره به عزم جدی دانشگاه در تمام امور ممکن و غیرممکن، ادامه داد: اگر قرار باشد در استان تهران دانشگاهی در اجرای این برنامه موفق شود، آن دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. همانطور که برای بهبود رتبه تلاش کردیم و رتبه دانشگاه برای اولین بار در شاخص وبومتریکس به زیر ۸۰۰ صعود پیدا کرد و شاهد ۲۶ پله ارتقا بودیم. این مهم نشان می‌دهد با تصمیم گیری و برنامه ریزی، کار غیرممکن، ممکن می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، پیام روشن این نشست را تحقق اهداف برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت، اعلام کرد و گفت: اجرای این برنامه در تهران کاری به مراتب دشوارتر از سایر استان هاست، اما باید در نظر داشت طرحی در وزارت بهداشت محقق می‌شود که در تهران موفق شود. از طرفی تلاش برای اجرای آن برای دانشگاه فضای مدیریتی رو به پیشرفتی ایجاد می‌کند.

زالی از کاهش سرمایه‌های اجتماعی در تهران خبر داد و افزود: این مسئله کار را سخت‌تر می‌کند. البته هنوز هم مردم نسبت به حوزه سلامت حساس هستند. گزارشات نشان می‌دهد یکی از پرمخاطب ترین برنامه‌های صدا و سیما برنامه‌های پزشکی است و مردم سعی دارند سواد سلامت خود را افزایش دهند؛ در نتیجه باید این خلاء آموزشی پر شود و اطلاعات درست در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت دانشگاه با دانشگاه‌های علوم پزشکی دیگر اصلاً قابل مقایسه نیست، گفت: در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از مکانیسم‌های متنوع مبتنی بر خلاقیت استفاده می‌شود و باید روز به روز در جهت ارتقا و به روز رسانی ظرفیت‌ها تلاش شود، همچنین تدارک برنامه‌های جذاب در قالب فضای مجازی و کانال‌های رسانه‌ای عمومی در این راستا کمک کننده است.

زالی در خصوص کمبود دانشجو برای بحث آموزشی اجرای طرح پایلوت هر خانه یک پایگاه سلامت، افزود: می‌توانیم یک گروه با دانشجوی پزشکی و گروهی بدون دانشجوی پزشکی را برای آموزش در نظر بگیریم. دانشجویان بهتر است داخل بافت تهران و گروه‌های بدون دانشجو در شهرستان‌ها فعالیت کنند.

وی در خصوص آموزش و ترویج برنامه‌های رابط و سفیر سلامت، دانشگاه را پیشتاز دانست و افزود: سرمایه اجتماعی در برخی مراکز در این زمینه هنوز تحلیل نرفته است و برخی خیریه‌ها، مدارس، هیئات، مساجد و اصناف همچنان پتانسیل همراهی با دانشگاه را دارند.

زالی، یکی از چالش‌های اجرای پایلوت طرح هر خانه یک پایگاه سلامت را، کمبود فضاهای آموزشی اعلام کرد و گفت: می‌توان از ظرفیت شهرداری در این راستا استفاده کرد.مهر 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: