کد خبر: ۲۵۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 14
توانستیم نقاطی را از طریق برق مازندران روشن کنیم اما نمی‌توانیم از رشت برق بگیریم چون برق رشت هم قطع است
شفاآنلاین>اجتماعی>وسعت بارش ها در استان گیلان 14 هزار متر مربع بوده است، میزان بارش ها 27 برابر متوسط کشور ؛ حالا اما این استان در حال خروج از بحران است .

 به گزارش شفاآنلاین، وزیر راه و شهرسازی ، با اعلام اینکه استان گیلان به‌زودی از بحران خارج می‌شود، گفت: تمرکز وزارت راه هم‌اکنون روی بازگشایی راه‌های روستایی و مسیرهای مورد نیاز وزارت نیرو برای برقراری جریان برق است.

هیج راهی در رودسر مسدود نیست

 هیچ راهی برای ورود اکیپ امداد و گروه‌های خدمات برق و آب بسته نیست/خاموشی ٢٠٠ روستای رودسر

در عین حال ، فرماندار رودسر نیز اعلام کرده است: هیچ راهی برای ورود اکیپ امداد و گروه‌های خدمات برق و آب بسته نیست.

حسین اسماعیل‌پور رباره آخرین وضعیت منطقه رودسر و توابع آن پس از  بارش برف بی‌سابقه در استان گیلان به ایلنا گفته است: در حال حاضر ۴٠ درصد منطقه و ٢٠٠ روستا در خاموشی به سر می‌برند و دو فیدر برق رودسر که از رشت تامین می‌شود، قطع شده‌اند تا زمانی که برق فیدری وصل نشود، برق منطقه پایدار نیست.

فرماندار رودسر تاکید کرد: مشکل تامین برق خارج از شهرستان رودسر است و اتصال آن ارتباطی به وضعیت شبکه راهی ندارد هر چند که تمام راه‌های اصلی منطقه هم باز هستند.

اسماعیل‌پور گفت: تمام محورهای این منطقه به جز محدوده اشکورات باز هستند و راه‌های روستایی و راه‌های فرعی مسدود مانده هم تا امشب بازگشایی خواهند شد و  فعلا روستاهای بخش مرکزی هم آب ندارند. خوشبختانه با قطعی گاز مواجه نبودیم.

فرماندار رودسر با بیان اینکه کل منطقه حداقل تا دو روز در قطعی برق و خاموشی به سر می‌بردند، گفت: برای فعال بودن نانوایی‌ها که حداقل نیاز مردم برطرف شود از موتور برق و برق مساجد استفاده کردیم.اسماعیل‌پور تاکید کرد: به‌طور قابل توجهی با پارگی سیم و کابل‌های برق و شکستگی تیر برق مواجه هستیم. ممکن است بهبود این شرایط و تعمیرات زمان ببرد.

وی افزود: در حال حاضر ١٩ اکیپ برای تعمیرات برق در منطقه مستقر شده‌اند و هیچ راهی برای ورود گروه‌های امدادی و خدمات‌رسان بسته نیست اما باید در ۴۴٠ روستا خدمات ارائه دهند که حجم کار بسیار زیاد است.

کلاچای در شرایط بحرانی قطعی برق و خاموشی

در عین حال بخشدار کلاچای گفت: متاسفانه به تجهیزات برقی خسارت‌های قابل توجهی وارد شده است و سیم‌ها و کابل‌های برقی پاره شده‌اند.

مهدی خلقی با بیان اینکه خوشبختانه تمام راه‌های منطقه باز است و از شرایط بحرانی انسداد راه‌ها خارج شده‌ایم، گفت: در حال حاضر فقط سه راه فرعی صعب العبور در منطقه مسدود است.

وی با بیان اینکه از ابتدای بارش‌های سنگین برف تا کنون آب و برق نداشتیم، افزود: از آنجایی که تامین آب از پمپاژ است به برق نیاز داریم و برق هم در چند روز اخیر قطع بوده است.

بخشدار کلاچای ادامه داد: نه تنها برق این منطقه بلکه برق رودسر هم قطع است و در خاموشی قرار داریم.خلقی با تاکید براینکه شرایط منطقه با توجه به استمرار نبود برق و آب بحرانی است، گفت: توانستیم نقاطی را از طریق برق مازندران روشن کنیم اما نمی‌توانیم از رشت برق بگیریم چون برق رشت هم قطع است.

متاسفانه به تجهیزات برقی هم خسارت‌های قابل توجهی وارد شده است و سیم‌ها و کابل‌های برقی پاره شده‌اند.بخشدار کلاچای ادامه داد: تمام راه‌ها برای کمک رسانی نیروهای خدماتی برق و آب باز است.

خلقی با تاکید بر اینکه در این سرما شرایط زندگی بدون آب و برق بسیار سخت است، گفت: بدون برق نانوایی‌ها نمی‌توانند کار کنند. مردم حتی برای شارژ موبایل خود و حفظ این راه ارتباطی با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: موتور برق تهیه کردیم تا مردم نیازهای ضروری خود را از طریق آن برطرف سازند اما وضعیت منطقه همچنان بحرانی است.خبرآنلاین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: