کد خبر: ۲۵۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 13
۶۰ درصد ارز تخصیص یافته به ماده اولیه و جانبی برای تولید دارو در داخل کشور است و یکی از برنامه‌های سازمان در حوزه ارزی این بود که به جای دلار و یورو، از ارز شرقی مثل یووان، لیر و روپیه استفاده کردیم و توانستیم به بیش از ۱۷ درصد مصرف ارز شرقی را افزایش دهیم
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، از رشد ۳۰ درصدی تولید کمی دارو در سال جاری خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین ، غلامحسین مهرعلیان، با اشاره به رشد کمی تولید دارو در کشور، گفت: پیش بینی می‌کنیم به تولید ۵۰ میلیارد واحد دارویی در سال برسیم، این عدد در سال ۹۷ حدود ۴۲ میلیارد بود و برآورد می‌شود در سال ۹۸، ۳۰ درصد رشد داشته باشد.

وی افزود: سال جاری برای شرکت‌های تولید کننده سال سختی از لحاظ کیفی سازی خطوط و تجهیز بوده است. فرهنگ و نهضت کیفی سازی در خطوط تولید دارویی کشور به جریان افتاده است که نشان از مسئولیت اجتماعی شرکت‌های دارویی است.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در امسال در حوزه تنظیم بازار کمترین نرخ کمبود دارویی به ویژه در داروهای ضروری را شاهد بودیم، گفت: دلیل اصلی آن حضور پررنگ شرکت‌های تولیدکنندگان داخلی بود.

مهرعلیان اظهار کرد: ۶۰ درصد ارز تخصیص یافته به ماده اولیه و جانبی برای تولید دارو در داخل کشور است و یکی از برنامه‌های سازمان در حوزه ارزی این بود که به جای دلار و یورو، از ارز شرقی مثل یووان، لیر و روپیه استفاده کردیم و توانستیم به بیش از ۱۷ درصد مصرف ارز شرقی را افزایش دهیم که تاب آوری صنعت دارویی را در نسبت تأمین ماده اولیه افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: آمارنامه دارویی را بر پایه تی تک استخراج کردیم و در فاز نهایی تدوین آمارنامه هستیم و آمارنامه سال ۹۷ و ۹۸ را تا پایان بهمن منتشر می‌کنیم.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: