کد خبر: ۲۵۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 12
تلاش می‌کنیم تا دو سال آینده بتوانیم ۱۷۰ قلم مواد اولیه دارویی را در داخل تولید کنیم که باعث کاهش ۲۵۰ میلیون دلاری ارز خواهد شد
شفاآنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: امیدواریم ظرف دو سال آینده بتوانیم در حدود ۱۷۰ قلم مواد اولیه دارویی را در داخل تولید کنیم.

به گزارش شفاآنلاین، محمدرضا شانه ساز، روز چهارشنبه در نشست خبری معرفی توانمندی‌های صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی کشور که در سالن کنفرانس سازمان غذا و دارو برگزار شد، افزود: نهضت جدی خودکفایی در حوزه دارو <medicine>و تجهیزات پزشکی، به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های حوزه سلامت، شاهد اتفاقات زیادی بوده است.

وی ادامه داد: حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با همه پیچیدگی‌هایی که دارد، اما توانسته‌ایم گام‌های بلندی در این حوزه برداریم که منجر به تولید انواع داروها و تجهیزات پزشکی در داخل کشور شده است.

شانه ساز به موفقیت‌های حوزه داروسازی و تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته بابت محصولات بایولوژیک ۱.۲ میلیارد دلار ارز صرف می‌شد که در ۱۵ سال گذشته توانسته‌ایم تولید کننده این محصولات در کشور باشیم.

وی با عنوان این مطلب که در حوزه تجهیزات پزشکی شاهد موفقیت‌های خوبی هستیم، افزود: خودکفایی در این حوزه در حد بازار دارویی کشور نیست اما در همین مدت کوتاه نیز شاهد تولید تجهیزات پزشکی در داخل هستیم که بعضاً دومین تولید کننده در دنیا شناخته می‌شویم.

شانه ساز به روند رو به افزایش تولید مواد اولیه دارویی در کشور اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا دو سال آینده بتوانیم ۱۷۰ قلم مواد اولیه دارویی را در داخل تولید کنیم که باعث کاهش ۲۵۰ میلیون دلاری ارز خواهد شد. مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: