کد خبر: ۲۵۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 11
بسیاری از افراد تصور می کنند که خلاقیت یک استعداد ذاتی است که بچه های آنها یا دارای آن هستند و یا فاقد آن، در صورتی که یک تفکر غلط است
شفاآنلاین>اجتماعی>مهم ترین و اساسی ترین توانایی و قابلیت انسان و بنیادی ترین عامل ایجاد ارزش، خلاقیت است که در همهٔ ابعاد و جنبه های زندگی او نقش کاملا حیاتی ایفا می کند.

به گزارش شفاآنلاین، خلاقیت فقط به کارهای هنری و موسیقی محدود نمی شود. مهم ترین و اساسی ترین توانایی و قابلیت انسان و بنیادی ترین عامل ایجاد ارزش، خلاقیت است که در همهٔ ابعاد و جنبه های زندگی او نقش کاملا حیاتی ایفا می کند.

راه هایی برای تقویت تفکر خلاق

بسیاری از افراد تصور می کنند که خلاقیت<Creativity> یک استعداد ذاتی است که بچه های آنها یا دارای آن هستند و یا فاقد آن، در صورتی که یک تفکر غلط است.

درست همانطور که همه کودکان به یک اندازه باهوش نیستند، همه کودکان هم به یک اندازه خلاق نیستند و خلاقیت بیشتر یک مهارت است تا یک استعداد ذاتی، و این مهارتی است که والدین می توانند در فرزندان خود تقویت کنند.

خلاقیت فقط به کارهای هنری و موسیقی محدود نمی شود بلکه برای علم، ریاضیات و حتی هوش اجتماعی و عاطفی نیز ضروری است. در اینجا چند ایده برای تقویت خلاقیت در کودکان آورده شده است:

1- بچه ها را تشویق کنید که اشتباه کنند و شکست بخورند.

بله، شکست بخورند- بچه هایی که از شکست و قضاوت می ترسند، فکر خلاقانه خود را محدود می کنند. اشتباهاتی را که اخیراً مرتکب شده اید به اشتراک بگذارید، بنابراین آنها این ایده را می گیرند که اشکالی نداردکه اشتباه کنند. (خندیدن به خودتان هنگام شکست خوردن، یک عادت خوشبختی است.)

2- کنجکاوی آنها را تحریک کنید.

کودکان به طور طبیعی موجوداتی کنجکاو هستند و می خواهند درباره همه چیز اطلاعات بیشتری کسب کنند. اما این وظیفه ما این است که نشانه های جالب و مرتبط را برای تحریک کنجکاوی آنها فراهم کنیم. آنها را در معرض هنر و ادبیات غنی قرار دهید و درباره معانی و پیامدهای پنهان با آنها بحث کنید.

3- آنها را با ایده ها و افکار جدید خلاق درگیر کنید

مثلا در مورد یک حیوان جالب و یا در مورد یک پدیده جالب طبیعی و غیره صحبت کنید و حتماً آنها را در گفتگو درگیر کنید. کنجکاوی خود را به گونه ای پیش ببرید که نشان دهید می خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید.


4- این ایده را تقویت کنید که روشی متفاوت و منحصر به فرد برای انجام تقریباً هر کاری وجود دارد. به عنوان مثال، با مواد غذایی می توان شکل های هنری ساخت.

 

5- روند رشد بذر در گیاه را به آنها نشان دهید و از آنها بخواهید یک گیاه بکارند و مراحل رشد آن را ببینند.


برای پرورش خلاقیت در کودک از او بخواهید موضوعات مورد علاقه خود را پیدا کند

6- به آنها یک شی بدهید و از آنها بخواهید که به روش های مختلفی که از آن می توان استفاده کرد فکر کنند. به عنوان مثال ، یک سنگ، یک چوب یا حتی جوراب.

7- از بچه های خود بخواهید داستانی را با تغییر برای شما تعریف کنند.

8- هنگام گذراندن وقت با فرزند خود از موسیقی استفاده کنید زیرا این کار باعث می شود قسمت های مختلف مغز فعال شود و شما می توانید با پخش سبک های مختلف موسیقی به زبان های مختلف این کار را انجام دهید.جی پلاس 

 

9- آنها را به مکانهایی مانند موزه، پارک های علمی، موزه های علمی و ... ببرید و از آنها در مورد آنچه می بینند و آنچه که فکر می کنند بپرسید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: