کد خبر: ۲۵۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 11
ایران در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی از نظر تولید علم در حوزه داروسازی در جایگاه هفتم جهان قرار گرفته و فرانسه را به عنوان رقیب پشت سر گذاشته است که این افتخار ملی حاصل تلاش های متخصصین حوزه دارویی کشور است
شفاآنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به تشریح دستاوردهای کشور در حوزه پزشکی و داروسازی پرداخت.

به گزارش شفاآنلاین ، علیرضا زالی، با اشاره به پیشرفت های پزشکی در ایران، گفت: تلاش های جامعه پزشکی کشور ما را به خودکفایی در زمینه درمان انواع بیماری ها رسانده و دیگر نیاز نیست بیماران برای درمان<treatment> به خارج از کشور اعزام شوند.

وی به ارتقاء شاخص های سلامت در کشور اشاره کرد و افزود: برنامه ها و اقدامات در حوزه سلامت کشور باعث شده تا شاخص مرگ و میر نوزادان و مادران در کشور کاهش یابد.

زالی به پوشش برنامه واکسیناسیون در ایران اشاره کرد و گفت: پوشش مناسب واکسیناسیون در کشور باعث شد تا سازمان بهداشت جهانی از ایران به عنوان الگویی موفق در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه نام ببرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به موفقیت های صنعت داروسازی کشور اشاره کرد و افزود: ایران در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی از نظر تولید علم در حوزه داروسازی در جایگاه هفتم جهان قرار گرفته و فرانسه را به عنوان رقیب پشت سر گذاشته است که این افتخار ملی حاصل تلاش های متخصصین حوزه دارویی کشور است.

زالی ادامه داد: امروزه ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود در حالی که قبل از انقلاب حدود ۲۷ درصد داروهای مورد نیاز در داخل تولید می شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با تاکید بر نقش برجسته جامعه پزشکی در پیشبرد برنامه های نظام سلامت کشور، تصریح کرد: امروزه شاهد حضور پزشکان متخصص و  فوق تخصص در اقصی نقاط کشور هستیم که توانسته اند با خدماتی که به مردم ارائه می دهند، کمبودها را تا حدود زیادی مرتفع کنند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: