کد خبر: ۲۵۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 06
پژوهشگران در حال آزمایش داروی ساخت شرکت آمریکایی گیلیاد هستند. این دارو «رمدسیویر» نام دارد و اساسا برای مقابله با بیماری‌های دیگر مانند «ابولا» توسعه یافته بود
شفاآنلاین>سلامت>قرار است تیمی از «بیمارستان دوستی چین و ژاپن» داروی ضدویروسی به نام «رمدسیویر» را روی بیماران مبتلا به کرونا آزمایش کنند.

به گزارش شفاآنلاین ، بیش از ۷۰ درصد کل موارد تلفات انسانی از ویروس «کرونا» متعلق به شهر ووهان است. البته بسیاری از موارد گزارش‌شده نیز مربوط به کسانی‌ است که پیامد‌های ابتلا به ویروس در آن‌ها شدید یا نسبتا شدید بوده و این احتمال وجود دارد که ده‌ها هزار مورد از موارد خفیف گزارش نشده باشد. به گفته رویترز احتمال می‌رود که در ووهان تنها یک سوم موارد ابتلا، تائید شده‌ است.

آمارها نشان می‌دهد در شهر ووهان از هر ۲۳ بیمار تائید شده، یک نفر جان خود را از دست داده است. همچنین در سراسر چین از هر ۵۰ مورد تائید شده، یک نفر جان خود را از دست داده و در جهان این رقم به یک قربانی در هر ۱۱۴ مورد تائید شده؛ می‌رسد.

البته این آمار ممکن است در روز‌ها یا هفته‌های آینده به کلی تغییر کند اما همچنان تلفات انسانی کم‌تر از موارد ابتلا به «سارس» و کم‌تر از موارد مبتلا به کروناویروس خاورمیانه، یا «مرس» است که از هر سه نفر، جان یک نفر را گرفت. با این حال سرعت انتقال ویروس تازه، بیشتر از دو مورد مشهور دیگر است.

همزمان گزارش‌ها از چین حاکی‌ است که پژوهشگران در حال آزمایش داروی ساخت شرکت آمریکایی گیلیاد هستند. این دارو «رمدسیویر» نام دارد و اساسا برای مقابله با بیماری‌های دیگر مانند «ابولا» توسعه یافته بود.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی شین‌هوا تیمی از «بیمارستان دوستی چین و ژاپن» در ووهان و بیمارستان جی‌نین‌تان قرار است این دارو را روی ۷۶۱ بیمار آزمایش کنند. از این تعداد، بیش از ۳۰۰ نفر با پیامد‌های خفیف تا متوسط و بیش از ۴۵۰ نفر با پیامد‌های شدید ابتلا به ویروس روبه‌رو شده‌اند.

البته «رمدسیویر» هنوز توسط هیچ کشوری تائید نشده و آزمایش‌های فعلی نیز همچنان تجربی هستند و کم و بیش در مراحل آزمون و خطا قرار دارند.yjc
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حامد
|
Russian Federation
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
0
هاج اقا تبریزیان رو بیارید به سه سوت مریض های کرونا رو خوب میکنه....................
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: