کد خبر: ۲۵۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 29
بر اساس مصوبه دولت به دارو، تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی ارز دولتی تعلق می‌گیرد که دستگاه‌های رادیولوژی و ملزومات جانبی مانند کیت‌های تشخیصی و فیلم های تصویر برداری نیز با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری و تامین می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>معاون کل وزارت بهداشت گفت: میزان پرداختی از جیب مردم با اجرای طرح تحول نظام سلامت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به قیمت دارو در سال آینده اظهار کرد: بر اساس مصوبه دولت به دارو، تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی ارز دولتی  تعلق می‌گیرد که دستگاه‌های رادیولوژی و ملزومات جانبی  مانند کیت‌های تشخیصی و فیلم های تصویر برداری نیز با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری و تامین می‌شود.

تحت پوشش بودن 90 درصد از هزینه های بستری در بیمارستان  ساکنان شهر ها

او ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌هایی که در لایحه بودجه و کمیسیون تلفیق مطرح شده است مانند سال‌های گذشته  افرادی که در مراکز درمانی و بیمارستان‌های بخش دولتی بستری می‌شوند، در شهرها ۹۰ درصد، برای افراد ساکن در مناطق روستایی ۹۵ درصد و ۷۰ درصد از هزینه های سرپایی  در بیمارستان ها به وسیله دولت و صندوق‌های بیمه‌گر تحت پوشش قرار می‌گیرد.
 
معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه های مردم  و پرداختی از جیب  مراجعه کنندگان به بیمارستان ها و مراکز درمانی کاهش چشمگیری پیدا کرده است .

حریرچی بیان کرد: با پیگیری وزیر بهداشت و موافقت دولت دستگاه‌های رادیولوژی برای جلوگیری از فشار و بار مالی بر مردم با همان ارز دولتی تامین می‌شود. قیمت دارو به طور معمول ومانند سال های گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر می شود و  قیمت اقلام دارویی گران نمی‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: