کد خبر: ۲۵۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 29
اعتبارات لازم برای تکمیل بخش عمرانی این بیمارستان مدرن در حدود ۱۶۰ میلیارد تومان است، اما موضوع مهم‌تر تجهیز این مرکز بهداشتی و درمانی است که اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان لازم دارد که امیدوارم با کمک وزارت بهداشت، مجلس و سازمان برنامه‌ریزی اعتبارات لازم برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان تأمین شود
شفاآنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: برای تجهیز بیمارستان ۷۵۰ تختخوابی مدرن شهدای تجریش ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گزارش شفاآنلاین، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به ساخت بیمارستان مدرن ۷۵۰ تختخوابی شهدای تجریش اظهار کرد: بیمارستان<Hospital> جدید ۷۵۰ تختخوابی شهدای تجریش یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های بهداشت و درمانی پس از انقلاب است که این مرکز درمانی پیشرفته در مساحتی بالغ بر ۶۲ هزار مترمربع در حال احداث است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در حال حاضر از نظر عمرانی ۷۶ درصد این پروژه پیشرفت فیزیکی داشته است و یکی از چالش‌های جدی آن در خصوص تکمیل این بیمارستان مدرن بحث عدم تأمین اعتبارات لازم است.

او تأکید کرد: با پیگیری وزیر بهداشت و صحبت‌های انجام شده با رئیس سازمان برنامه و بودجه مسیر جدیدی ترسیم شده و قرار است تفاهم‌های اولیه با قرارگاه سازندگی خاتم که مجری ساخت این پروژه بزرگ ملی بهداشتی- درمانی است به زودی تفاهم‌های اولیه حاصل شود.

زالی بیان کرد: از رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست کردیم تا برای تکمیل این پروژه یک اعتبار ملی برای سال آینده در نظر بگیرد، زیرا ساخت این بیمارستان مدرن در سطح ملی است و امیدوارم موافقت‌های لازم در این زمینه انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: یکی از بحث‌های مطرح در خصوص تکمیل این بیمارستان مدرن استفاده از ظرفیت بودجه‌ریزی تهران است که با مساعدت استاندار استان تهران در صورت تأیید وزارت بهداشت یک مدل جدید جهت تأمین اعتبار برای تکمیل این بیمارستان مدرن ۷۵۰ تختخوابی در نظر گرفته شود.

او در ادامه گفت: با برخی از بانک‌ها برای تأمین اعتبار به مکانیزم‌های جدیدی دسترسی پیدا کردیم که با تأیید وزارت بهداشت این کار عملی می‌شود. همچنین بر اساس نامه‌ای به معاونت توسعه وزارت بهداشت درخواست تأمین اعتبار از منابع موجود جهت تکمیل این بیمارستان کرده‌ایم.

زالی اظهار کرد: اعتبارات لازم برای تکمیل بخش عمرانی این بیمارستان مدرن در حدود ۱۶۰ میلیارد تومان است، اما موضوع مهم‌تر تجهیز این مرکز بهداشتی و درمانی است که اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان لازم دارد که امیدوارم با کمک وزارت بهداشت، مجلس و سازمان برنامه‌ریزی اعتبارات لازم برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان تأمین شود.

او یادآوری کرد: هزینه تکمیل و تجهیز بیمارستان ۷۵۰ تختخوابی شهدای تجریش از نظر اقتصادی خارج از توان دانشگاه است و امیدوارم با همکاری مجلس، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت شاهد افتتاح این بیمارستان در سال آینده باشیم.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: