کد خبر: ۲۵۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 28
این خون بعد از جدا شدن کامل بندناف از نوزاد قابل جمع‌آوری است و نمونه‌گیری از آن هیچ صدمه‌ای به نوزاد یا مادر وارد نمی‌کند
شفا آنلاین>سلامت>مسئول نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: این خون بعد از جدا شدن کامل بندناف از نوزاد قابل جمع‌آوری است و نمونه‌گیری از آن هیچ صدمه‌ای به نوزاد یا مادر وارد نمی‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، ملیحه بهنامیان اظهار کرد: بیماری‌های دیگری، چون ناهنجاری‌های ارثی گلبول‌های قرمز (تالاسمی ماژور، کم خونی سلولی داسی شکل)، اختلالات سیستم ایمنی مادرزادی (سندرم کاستمن، نقص چسبندگی لکوسیتی، سندرم دی جورج)، فلج‌های مغزی و اوتیسم، از جمله بیماری‌هایی هستند که امروزه با خون بندناف در کشورمان درمان می‌شوند.

وی ادامه داد: ذخیره‌سازی نمونه خون بند ناف نوزادان در سطح استان به همت نمایندگی بانک خون بندناف رویان خراسان جنوبی، رشد ۲۰ درصدی در چند ماه اخیر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

مسئول نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: ۵۰۰ مورد خون بند ناف نوزادان در سطح استان جمع‌آوری و فریز شده است.

وی بیان کرد: از آنجا که بعد از چند دقیقه خون موجود در بندناف و جفت لخته می‌شود، بنابراین برای دسترسی به این منبع مهم فقط ۵ تا ۱۰ دقیقه فرصت داریم؛ در غیر این صورت سلول‌های بنیادی موجود در آن بدون استفاده باید دور انداخته شود.

مسئول نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: این خون بعد از جدا شدن کامل بندناف از نوزاد قابل جمع‌آوری است و نمونه‌گیری از آن هیچ صدمه‌ای به نوزاد یا مادر وارد نمی‌کند.

بهنامیان خاطرنشان کرد: از نظر علمی نمونه خون بندناف فریز شده در ۱۹۶- درجه سانتی‌گراد برای مدتی طولانی قابل نگهداری است، اما آمار‌های جهانی بهترین زمان استفاده از نمونه را در پنج سال اول بعد از فریز اعلام می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: