کد خبر: ۲۵۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 27
هر چند سوختگی الکتریکی نسبت به سایر سوختگی ها از شیوع کمتری برخوردار است، اما با ضایعات و مشکلات منجر به ناتوانی فرد آسیب دیده همراه است. به طوری که بالای ۳۰ درصد موارد به قطع عضو می انجامد
شفاآنلاین>سلامت> سهم سوختگی ناشی از وسایل الکتریکی در کشور کمتر از ۱۰ درصد است، اما بیش از ۳۰ درصد از موارد ناشی از این سوختگی به قطع عضو آسیب دیدگان منجر می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، سید حمید صالحی دبیر همایش کشوری سوختگی روز دوشنبه افزود: آنچه در سوختگی های الکتریکی مهم است، اینکه بیشتر مرگ و میرها در صحنه برق گرفتگی رخ می دهد.

به گزارش انجمن حمایت از بیماران سوخته (ققنوس)، وی اظهار داشت: هر چند سوختگی<Burn> الکتریکی نسبت به سایر سوختگی ها از شیوع کمتری برخوردار است، اما با ضایعات و مشکلات منجر به ناتوانی فرد آسیب دیده همراه است. به طوری که بالای ۳۰ درصد موارد به قطع عضو می انجامد.

صالحی به از کار افتادگی و تحمیل بار مالی به اقتصاد سلامت و کشور به عنوان دیگر تبعات سوختگی الکتریکی اشاره کرد و گفت: مطالعاتی که انجام شده، نشان می دهد بیشتر افرادی که دچار این نوع سوختگی ها می شوند، کارگران ساختمانی هستند که اغلب آنها از پوشش بیمه ای مناسبی برخوردار نیستند. و این حوادث، هزینه های زیادی به خانواده فرد آسیب دیده و جامعه تحمیل می کند.

وی، بر ضرورت توجه به امر پیشگیری و رعایت نکات ایمنی در محیط کار تاکید کرد و افزود: متاسفانه توجه به ایمنی محیط کار در کشور تقریبا مغفول مانده از این رو به نظر می رسد که دستگاه هایی مثل وزارت نیرو، شهرداری ها و غیره، باید نسبت به موضوع ایمن سازی محیط کار توسط کارفرما حساس باشند.

همایش کشوری سوختگی اول و دوم اسفند ماه با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه درمان سوختگی مورد بحث قرار خواهد گرفت، همچنین تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات میان حاضران صورت می‌گیرد.

 شعار همایش امسال «سوختگی الکتریکی و چالش‌های پیش رو»  است و یکی از اهداف برگزاری این کنگره در ماه پایانی سال، نزدیک بودن به چهارشنبه سوری است تا همایش جنبه پیشگیرانه و تبلیغاتی نیز داشته باشد، همچنین جدیدترین مباحث علمی در مورد پیوند پوست و مشکلات روحی و روانی ناشی از سوختگی در این کنگره بحث می‌شود.ایرنا 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: