کد خبر: ۲۵۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 25
هر قدر تسهیل برای صدور مجوز تبلیغات داشته باشیم، شاهد ساماندهی فضای تبلیغاتی خواهیم بود و کمیته تبلیغات شهرستان ها باید فضای تبلیغاتی حوزه پزشکی را رصد کرده و با متخلفین برخورد کنند
شفاآنلاین>سلامت>مدیر کل نظارت سازمان نظام پزشکی ایران، در خصوص نحوه صدور مجوز تبلیغات پزشکی در کشور توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شفاآنلاین ، فربد رهنما، با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی تبلیغات پزشکی به ویژه در فضای مجازی، گفت: در پنجمین جلسه کمیته مرکزی تبلیغات، شیوه نامه درخواست صدور مجوز تبلیغات امور پزشکی به تصویب رسید که در این شیوه نامه چگونگی تبلیغات امور پزشکی تبیین شده است.

وی افزود: هر قدر تسهیل برای صدور مجوز تبلیغات داشته باشیم، شاهد ساماندهی فضای تبلیغاتی خواهیم بود و کمیته تبلیغات شهرستان ها باید فضای تبلیغاتی حوزه پزشکی  را رصد کرده و با متخلفین  برخورد کنند.

رهنما ادامه داد: اگر فرد متخلف پزشک باشد به دادسرای انتظامی نظام پزشکی مربوطه و اگر غیر پزشک باشد به دادسرای جرایم پزشکی<Medical Crime> که مسئول رسیدگی به تخلفات افراد غیر پزشک است، ارجاع داده می شود.

وی با بیان اینکه برای تبلیغات پزشکی دستورالعمل هایی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در مجوز تبلیغات استاندارد، فاکتورهایی مانند مشخص بودن عنوان شخص تبلیغ کننده، محتوای تبلیغ، نوع رسانه و هدف تبلیغات در نظر گرفته شده است.

رهنما همچنین به متفاوت بودن فضای تبلیغاتی اشاره کرد و یادآور شد: تبلیغات در فضای مجازی با سایر رسانه های تبلیغاتی که فرد انتخاب می کند متفاوت بوده و شامل دو نوع استاتیک و داینامیک می شود.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: