کد خبر: ۲۵۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 23
برنامه راه‌اندازی مراکز دندانپزشکی ویژه بیماران خاص و صعب العلاج در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور بنا بر وظیفه حاکمیتی وزارت بهداشت در سال ۹۷-۹۸ تدوین و ابلاغ شد. بر طبق این آیین نامه دانشگاه‌ها موظف به ارائه خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی به بیماران خاص و صعب العلاج در یک مرکز شدند
شفا آنلاین>سلامت>رییس اداره دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۲۳۰ بیمارستان در سراسر کشور دارای بخش دندانپزشکی است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر قاسم صادقی رییس اداره دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم اولین سمپوزیوم دندانپزشکی بیمارستان که در دانشکده دندان پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: یکی از موضوعات مهم، توجه به نیازهای درمانی مردم در حوزه بیماری‌های سیستمیک است که بعضی از آنها لازم است در یک بخش بیمارستانی مرتفع شود.

 وی افزود: جدا افتادن رشته دندانپزشکی از رشته پزشکی و ایزوله شدن دانشکده های دندانپزشکی تنها به عنوان مرکزی آموزشی و نه آموزشی درمانی، کیفیت آموزش را تحت تاثیر قرار داده است و همکاران جوان ما از رشته دندانپزشک این تصور را دارند که فقط در مطب‌های خود باید کارهای زیبایی و معمولی را انجام دهند و اگر  بیماران با نیاز های سیستمیک و خاص به مطب مراجع کنند به مراکز دانشگاهی ارجاع داده خواهند شد و این نقطه آغاز سرگردانی بیماران است.

دکتر صادقی گفت: برنامه راه‌اندازی مراکز دندانپزشکی ویژه بیماران خاص و صعب العلاج در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور بنا بر وظیفه حاکمیتی وزارت بهداشت در سال ۹۷-۹۸ تدوین و ابلاغ شد. بر طبق این آیین نامه دانشگاه‌ها موظف به ارائه خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی به بیماران خاص و صعب العلاج در یک مرکز شدند.

رییس اداره دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداست ادامه داد: در حال حاضر ۷۷ مرکز در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور آمادگی پذیرش بیماران خاص و صعب العلاج در حوزه دندانپزشکی را دارند.

وی در خصوص آیین نامه بیمارستانهای دندانپزشکی نیز افزود: مطالعات تطبیقی تاسیس بیمارستانهای دندانپزشکی با همکاری تیم تحقیقاتی دانشگاه بقیه الله صورت گرفت و این آیین نامه بعد از یک سال و تیم مطالعه، بررسی و کار کارشناسی با تلاش همکاران تدوین و با امضای وزیر بهداشت در شهریور ماه سال جاری ابلاغ شد. خوشبختانه در حال حاضر امکان تاسیس بیمارستان دندانپزشکی در کشور مهیا شده است.

دکتر صادقی افزود: تاسیس اولین بیمارستان دولتی دندانپزشکی به دانشگاه علوم پزشکی تبریز واگذار و اولین مجوز تاسیس بیمارستان خصوصی در آذر ماه برای مرکزی تهران صادر شد.

به گزارش وبدا، وی بیان کرد: تبدیل وضعیت دانشکده های دندانپزشکی از آموزشی به آموزشی درمانی با همکاری دبیرخانه شورای تخصصی دندانپزشکی که تاکنون از ۴۲ دانشکده برای ۱۴ دانشکده مجوز صادر گردیده است.

وی تصریح کرد: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان مرکز آموزشی درمانی برای اولین بار بخش های درمانی خود را در تعطیلات آلودگی هوا به صورت آماده باش قرار داده و خدمات مورد نیاز مردم را ارائه می داد.

دکتر صادقی تاکید کرد: در حال حاضر مجموعا ۲۳۰ بیمارستان دارای بخش دندانپزشکی هستند که ۴۴ بیمارستان در بخش خصوصی، ۱۱۲  بیمارستان در بخش دولتی ، ۵۷ مورد در بخش غیر دولتی، ۱۴ مرکز خیریه و چند مورد در سایر مرکز درمانی کشور دارای بخش دندانپزشکی هستند.

رییس اداره دندانپرشکی وزارت بهداشت گفت:  با همکاری معاونت آموزشی و مرکز ملی مهارت آموزی دوره مهارتهای دندانپزشکی تحت بیهوشی برای همکاران تدوین و اجرا شد. خوشبختانه دندانپزشکان عمومی نیز در کنار متخصصین عزیزمان در این دوره آموزشی شرکت می کنند تا با بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل موجود کمبود نیرو مرتفع گردد و امکان دسترسی به خدمات مورد نیاز به مردم ارایه کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: