کد خبر: ۲۵۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 22
با دعوت از مسئولان وزارت بهداشت:
از صداوسیما انتظار می‌رود در برنامه‌های خود از کارشناسان مورد تایید وزارت بهداشت و دارای مطالب علمی دقیق از مراجع رسمی استفاده کند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: صدا و سیما با دعوت از مسئولان وزارت بهداشت برای بررسی اخبار حوزه سلامت مانع بیان مطالب اثبات نشده و غیرکاشناسی شود.

به گزارش شفا آنلاین، بهروز بنیادی درباره اظهارنظر غیرکارشناسی شخصی در صداوسیما مبنی بر وجود آفلاتوکسین در شیر و لبنیات، گفت: از صداوسیما انتظار می‌رود در برنامه‌های خود از کارشناسان مورد تایید وزارت بهداشت و دارای مطالب علمی دقیق از مراجع رسمی استفاده کند.

بنیادی افزود: در رابطه با یک موضوع نظرات مختلفی وجود دارد اما صدا‌و‌سیما باید برای انتشار مطالب با حساسیت بیشتری عمل کند. برنامه‌های صداوسیما مخاطب بسیاری زیادی دارد ضمن اینکه تمامی رسانه‌های خارجی برنامه‌های آن را رصد کرده و از این گونه مطالب با بزرگنمایی سوء استفاده می‌کنند.

صداوسیما برای بررسی مطالب حوزه سلامت از مسئولان وزارت بهداشت دعوت کند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه صدا و سیما برای بررسی مطالب حوزه سلامت از مسئولان و مراجع رسمی دعوت کند، اظهار کرد: صداوسیما باید برای پاسخگویی به پرسش‌های خود از مسئولان وزارت بهداشت و حوزه سلامت دعوت کند تا از بیان مطالب اثبات نشده و غیر کاشناسی که موجب نگرانی مردم می‌شود، جلوگیری کند.

شاخص امید به زندگی ایرانیان در 4 دهه اخیر ۲۲ سال افزایش یافته است

نماینده مردم کاشمر و بردسکن در مجلس شواری اسلامی با اشاره به اینکه شاخص امید به زندگی ایرانیان در چهار دهه اخیر ۲۲ سال افزایش یافته و از 50 به 76 سال رسیده است، تصریح کرد: ارتقا شاخص‌های سلامت در طول سال‌های بعد از انقلاب حاصل تلاش همه سازمان‌های مسئول بوده است. باید این سوال را از خودمان بپرسیم که آیا مردم در طول این سال‌ها از شیر و محصولات لبنی استفاده نکرده‌اند؟ بنابراین نباید کلامی غیر دقیق و اثبات نشده‌ای را در برنامه‌های تلویزیونی با مخاطب بالا بیان کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن انتقاد از صدا‌و‌سیما به جهت انتشار مطالبی بدون منبع رسمی، اظهار کرد:  برنامه‌های تلویزیونی می‌توانند موضوعات این چنینی را به صورت میز گرد با حضور کارشناس سوال کننده و مسئولانی که متولی سلامت هستند، برگزار کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت با دعوت از مسئولان مربوطه در هفته‌های آتی این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: