کد خبر: ۲۵۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 22
در همه جای دنیا برای نظم‌دهی به ارائه خدمات بهداشت و درمان قواعدی تنظیم می‌شود که بر اساس آن خدمات سطح بندی شده و گایدلاین‌ها و راهنمای بالینی برای سیستم ارجاع تهیه می‌شود تا خدمات به صورت عادلانه در دسترس افراد نیازمند قرار بگیرند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه سیستم ارجاع موجب توزیع عادلانه خدمات سلامت و کاهش مصرف دارو در کشور می‌شود، گفت: تجویز داروهای مشابه و فروش دارو بدون ضابطه توسط داروخانه‌ها با یارانه دولتی منابع کشور را هدر می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین، حیدر علی عابدی در رابطه با تاثیر اجرای سیستم ارجاع بر کاهش مصرف دارو، گفت: در همه جای دنیا برای نظم‌دهی به ارائه خدمات بهداشت و درمان قواعدی تنظیم می‌شود که بر اساس آن خدمات سطح بندی شده و گایدلاین‌ها و راهنمای بالینی برای سیستم ارجاع تهیه می‌شود تا خدمات به صورت عادلانه در دسترس افراد نیازمند قرار بگیرند.

توزیع عادلانه خدمات سلامت با سیستم ارجاع ممکن می‌شود

 نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه پس اجرای کامل سیستم ارجاع، داروها با نظم خاصی توزیع می‌شود، اظهار کرد: در سیستم ارجاع، افراد نمی‌توانند برای دریافت دارو به چند پزشک مراجعه کنند چرا که تجویز داروهای مشابه و فروش دارو بدون ضابطه توسط داروخانه‌ها با یارانه دولتی منابع کشور را هدر می‌دهد.

سیستم ارجاع مانع مراجعه یک فرد به پزشک‌های متعدد می‌شود

وی، با بیان اینکه سیستم ارجاع مانع مراجعه یک فرد به پزشک‌های متعدد می‌شود، ادامه داد: در سیستم ارجاع هر فرد می‌تواند تنها به پزشک خانواده خود مراجعه کند و همین امر باعث می‌شود، از تجویز داورهای مشابه جلوگیری شود. از این رو مشکلات ناشی از مصرف بالا ،خودسرانه و غیر ضروری دارو به ویژه آنتی‌ بیوتیک‌ ها کنترل می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: با اجرای سیستم ارجاع داروخانه موظف می‌شوند دارو را به صورت الکترونیکی و بر اساس تجویز پزشک به بیمار تحویل بدهند. از طرفی این فرآیند باعث می‌شود تهیه دارو بدون نسخه پزشک به دلیل تعرفه آزاد برای افراد صرفه اقتصادی نداشته باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: