کد خبر: ۲۵۰۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 22
شناسایی 3 پیکر باقی مانده به‌خاطر تأخیر در ارسال پروفایل دی.ان.ای از دیگر کشورهاست
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از شناسایی نشدن 3 پیکر در سانحه هواپیمایی اوکراین خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، مهدی فروزش در این باره گفت: در مجموع ۲۶۷ نمونه خون برای انجام آزمایش‌های مربوط به شناسایی هویت شهدا از سطح کشور جمع‌آوری شد. در کنار این اقدامات از کشورهای افغانستان، کانادا، سوئد و اوکراین نیز نمونه‌های پروفایل دی.ان.ای بازماندگان شهدا درخواست شد و ۱۵ تیم به‌صورت شبانه‌روزی برای شناسایی هویت شهدای هواپیمای سقوط کرده فعالیت می‌کردند.

وی تأکید کرد: در این مدت یک هزار و ۱۰۰ نمونه و قطعه بدن شهدای هواپیما شناسایی شد و در کنار هم قرار گرفت و در نهایت نخستین پیکر ۵ روز بعد حادثه به خانواده آنان تحویل شد.

فروزش یادآورشد: شناسایی 3 پیکر باقی مانده به‌خاطر تأخیر در ارسال پروفایل دی.ان.ای از دیگر کشورهاست.

در همین رابطه منصور درجاتی - مدیرکل مدیریت بحران استان تهران- نیز به ایرنا گفت: از میان ۱۷۶ جانباخته سانحه سقوط هواپیمای مسافری اوکراین در جنوب تهران، تاکنون عملیات شناسایی هویت ۱۶۹ نفر به اتمام رسیده اما پیکر ۱۶ شهید ایرانی آن هنوز تحویل خانواده‌ها نشده است.

در مجموع ۱۵۳ پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تحویل خانواده آنان شده است که از این تعداد، ۱۳۱ پیکر مربوط به شهدای ایرانی و ۲۲ پیکر متعلق به شهدا و جانباختگان خارجی این سانحه است.

درجاتی، 3پیکری را که هنوز شناسایی نشده‌اند، متعلق به اتباع خارجی دانست و گفت که خانواده این افراد در خارج از ایران بسر می‌برند و ما منتظر همکاری آنان در زمینه تعیین هویت جانباختگان هستیم. درجاتی یادآور شد: تمامی عملیات شناسایی هویت این شهدا و جانباختگان در حضور کارشناسان بین‌المللی انجام شده است.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و خدمه پروازی که ۱۴۷ نفر از آنان ایرانی بودند، صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌، تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک کرده بود اما ۵ دقیقه پس از پرواز حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.ایران 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: