کد خبر: ۲۵۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 21
در طرح واکسیناسیون فلج اطفال کودکان زیر ۵ سال اتباع بیگانه در کنار ۲۲۵ هزار کودک ایرانی در ۵ شهرستان زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران از این طرح بهره مند می شوند
شفاآنلاین>سلامت> رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۱۶ هزار و پانصد کودک خارجی زیر ۵ سال در طرح واکسیناسیون فلج اطفال دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، واکسینه می شوند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر هاشمی شهری دوشنبه 30 دی ماه در بازدید از روند اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در زاهدان گفت: در طرح واکسیناسیون فلج اطفال کودکان زیر ۵ سال اتباع بیگانه در کنار ۲۲۵ هزار کودک ایرانی در ۵ شهرستان زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران از این طرح بهره مند می شوند.

وی با بیان این که ۳ کشور نیجریه، پاکستان و افغانستان بیشترین آمار فلج اطفال دنیا را دارند، افزود: با توجه به ترددهای مرزی اتباع کشورهای پاکستان و افغانستان با کشورمان و احتمال انتقال این ویروس، هر سال در دو مرحله این طرح  اجرا می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم با بیان اینکه ۲۰ سال است در ایران گزارش فلج اطفال نداشته ایم، گفت: سیستان و بلوچستان، مرزبان سلامت<Health> کشور است، به همین علت این طرح صرف نظر از ملیت و قومیت برای همه کودکان حتی کودکانی که دارای شناسنامه نیستند نیز انجام می شود.

طباطبایی با بیان اینکه در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، این خدمات با یک هفته تاخیر ارائه می شود افزود:
درسیستان و بلوچستان با توجه به وسعت آن، سه دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: منطقه سیستان در شمال این استان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل است.ایسنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: