کد خبر: ۲۴۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۸ - 2020January 20
جهت ارزیابی وضعیت مراکز درمانی تحت پوشش، به صورت دوره ای از بیمارستان ها و کلینیک های دانشگاه بازدید به عمل می آید
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، گفت: جهت ارزیابی وضعیت مراکز درمانی تحت پوشش، به صورت دوره ای از بیمارستان ها و کلینیک های دانشگاه بازدید به عمل می آید.

به گزارش شفا آنلاین، بیژن خراسانی، افزود: وزارت بهداشت در قالب اعتباربخشی مراکز درمانی، سنجه هایی را مورد ارزیابی قرار می دهد و مسئولان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز برای کسب بالاترین سطح اعتباربخشی، ضمن هدفگذاری، رفع کمبودها و ارتقای عملکرد مراکز درمانی و کلینیک های تحت پوشش، نسبت به بررسی و ارزیابی سنجه های مورد نظر در مراکز درمانی تحت پوشش اقدام می کنند.

وی با اشاره به بازدید سرزده مسئولان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از بیمارستان توانبخشی « رفیده » گفت: خوشبختانه وضعیت این بیمارستان که تنها بیمارستان دانشگاهی توانبخشی کشور است، خیلی عالی است،  بطوری که بیماران و همراهان آنان، همگی رضایتمندی خود از چگونگی خدمات رسانی پرسنل و نوع خدمات ارائه شده را اعلام کردند.

خراسانی افزود: رضایت میثم زارع کشتی گیر مدال آور کرمانشاهی و پدر بزرگوار ایشان که در طول اقامت فرزندش در تهران و بیمارستان رفیده، همراه وی بوده، نمونه ای از رضایتمندی بیماران بستری در این بیمارستان است. بویژه اینکه بیماران بسیاری همچون میثم زارع به این بیمارستان مراجعه می کنند که در بدو ورود، روی برانکارد بوده و متاسفانه بدلیل عدم توانایی تحرک، بعضا با زخم بستر همراه هستند، اما پس از حداقل یک ماه بستری و استفاده از خدمات پزشکی و توانبخشی بیمارستان رفیده که بصورت تیمی انجام می شود، تغییر در وضعیت و روند رو به بهبودی بیمار، کاملا مشهود است.

وی در مورد وضعیت کنونی میثم زارع  نیز اظهارداشت: این کشتی گیر جوان که در اثر تصادف دچار آسیب نخاعی شده است، قبل از اعزام به تهران، در منزل بستری بود و به دلیل عدم توانایی تحرک در دست ها و پاها، مرتبا روی تخت خوابیده بود و عدم تحرک سبب زخم بستر نیز شده بود، که با پیگیری مستقیم و هماهنگی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، به تهران و بیمارستان توانبخشی رفیده اعزام شد و پس از یک ماه و نیم ارائه خدمات پزشکی و توانبخشی به وی، خوشبختانه هم اکنون توانایی نشستن، تکان دادن دست ها و پاها را پیدا کرده، و تا حدودی حس اندام برگشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، روند رو به بهبودی میثم زارع و دیگر بیماران در بیمارستان توانبخشی رفیده را حاصل عملکرد متخصصان و پرسنل زحمتکش این بیمارستان دانست که دلسوزانه و بصورت تیمی برای هر یک از بیماران، برنامه درمان و توانبخشی طراحی و اجرا می کنند.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و معاون درمان و توانبخشی این دانشگاه صبح امروز بصورت پیش بینی نشده، با حضور در بیمارستان توانبخشی « رفیده »، از بخش های توانبخشی سرپایی و بستری این بیمارستان بازدید کرده و با بیماران در خصوص چگونگی رسیدگی پرسنل بیمارستان و خدمات ارائه شده، گفتگو کردند.

همچنین در بخشی از این برنامه ، بنا به خواست مسئولان دانشگاه و جهت ارزیابی میزان آمادگی پرسنل در شرایط اضطراری و برقراری کد ۹۹ ، بصورت مانور عملیات امداد و نجات، کد ۹۹ اعلام شد و کمتر از یک دقیقه، تمام کادر مربوط به کد ۹۹ در بخش مربوطه حاضر شده و آماده ارائه خدمات بودند.

بیمارستان توانبخشی رفیده، تنها بیمارستان دانشگاهی توانبخشی کشور است که تحت پوشش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی فعالیت می کند و روزانه پاسخگوی نیازهای پزشکی و توانبخشی بیماران و نیازمندان از اقصی نقاط کشور می باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: