کد خبر: ۲۴۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۹ دی ۱۳۹۸ - 2020January 19
مقام های بهداری این شهر روز یکشنبه اعلام کردند ۱۷ مورد جدید ابتلا به ذات الریه تایید شده است بر اساس این آمار دو نفر جان باخته اند، هشت نفر هنوز به شدت بیمار هستند و ۱۹ نفر دیگر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند
شفا آنلاین>سلامت>مقامات شهر ووهان در مرکز چین می گویند تعداد کل افراد آلوده شده به ویروس کرونای جدید که با شیوع بیماری ذات الریه در این شهر رابطه دارد، به ۶۲ تن رسیده است.

به گزارش شفا آنلاین، مقام های بهداری این شهر روز یکشنبه اعلام کردند ۱۷ مورد جدید ابتلا به ذات الریه تایید شده است بر اساس این آمار دو نفر جان باخته اند، هشت نفر هنوز به شدت بیمار هستند و ۱۹ نفر دیگر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

این خبر در حالی اعلام شده است که میلیون ها نفر از مردم چین سرگرم تدارک سفر در خلال تعطیلات یک هفته ای سال نوی قمری این کشور هستند که از روز ۲۴ ژانویه آغاز می شود.

مقام های فرودگاهی و راه آهن چین با استفاده از دستگاه هایی که برای سنجش دمای بدن مسافران طراحی شده اند، تمهیدات امنیتی را افزایش داده اند.

از سوی دیگر، روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست» هنگ کنگ نیز دست کم سه مورد آلودگی مشکوک به این ویروس در چین خارج از شهر ووهان را گزارش کرده است.

این روزنامه نوشته است دو مورد مشکوک در شهر شِنژِن در جنوب چین و یک مورد نیز در شهر شانگهای گزارش شده اند به نوشته این روزنامه، این سه نفر در بیمارستان مداوا شدند.

همزمان مقامات وزارت بهداشت ژاپن می گویند یک رشته جدید ویروس کرونا در مردی که از شهر ووهان چین بازدید کرده بود را شناسایی کرده اند این اولین مورد تایید شده از ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن است.

گزارش ها حاکی است این ویروس ممکن است از خانواده ویروس مرگبار سارس باشد که در سال ۲۰۰۳ میلادی در چین و هنگ کنگ شیوع پیدا کرد و در همان مراحل اولیه جان بیش از ۶۰۰ نفر را در این کشور و منطقه گرفت.

پزشکان و تیم های ویژه بررسی ویروس اعلام کرده اند ریشه این ویروس می تواند به بازار فروش محصولات دریایی مرتبط باشد و باید همه موارد لازم و احتیاطی اتخاذ شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: