کد خبر: ۲۴۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۹ دی ۱۳۹۸ - 2020January 19
رییس چهارمین کنگره سلامت مردان بحث جمعیت آقایان و تاثیر کاهش و یا افزایش آن در سطح جامعه، سالمندی مردان و طلاق در مردان را به عنوان سایر مباحث مورد بررسی در این کنگره مطرح کرد
شفاآنلاین>سلامت>چهارمین کنگره سلامت مردان و دوازدهمین کنگره مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری ۳۰ بهمن تا ۲ اسفند ماه سال جاری در تالار ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته دانشگاهی و سیاستگذاران برگزار می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سید جلیل حسینی رییس چهارمین کنگره سلامت مردان و استاد اورولوژی ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه دوازدهمین کنگره مرکز تحقیقات با تمرکز بر موضوعات مهمی همچون توسعه سیاست‌های جمعیتی کشور و سیاست‌های کشور در ارتقاء سلامت مردان برگزار می‌شود، گفت: همچنین همزمان با آن چهارمین کنگره ناباروری<sterility> مردان با تعمیق علمی برنامه‌های سلامت مردان برگزار می‌شود تا بطور همه جانبه با استفاده از نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و صاحبنظران بتوان سیاست‌های جمعیت کشور را تبیین و به سوالات جامعه پاسخ داد.

وی با تاکید بر اصلاح موضوع ناباروری مردان به عنوان یک نگرش مغفول جامعه، اظهار کرد: تصور جامعه این است که زوج ناباروری که قادر به فرزندآوری نیستند، تنها خانم باید مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین در این نشست‌ها، مبانی علمی نقش مردان در ناباروری و راهکارهای علمی بررسی شده و دقیقا مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

حسینی با اشاره به اهمیت سلامت مردان در جامعه، گفت: مردان به دلایل مختلف اعم از فرصت کم، مشغله زیاد، توجه کمتر به سلامتی و در معرض انواع فاکتورهای مضر شغلی بودن و همچنین احساس رویین تنی و مرد سالاری، بیشتر بیمار می‌شوند. در حالیکه مردان به واسطه نقش ویژه‌ در خانواده باید بطور خاص به موضوع سلامت خود بپردازند.

وی با بیان اینکه این کنگره ۳۰ بهمن تا ۲ اسفند ماه سال جاری در تالار ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود، گفت: سلامت مردان و جمعیت، سلامت مردان و تروما و حوادث و سلامت مردان و بیماری‌های پروستات محورهای اصلی کنگره را تشکیل می‌دهند.

رییس کنگره سلامت مردان با بیان اینکه هر ساله موضوعات متفاوتی در این کنگره مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که امسال برای این کنگره در نظر گرفته شده، حوادث به ویژه حوادث ترافیکی و نقش آن در هدف گرفتن سلامت مردان است؛ چرا که سالانه تعداد زیادی از مردان به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده و یا دچار آسیب‌های شدید می‌شوند.

رییس مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری افزود: موضوع اقتصاد در حوادث ترافیکی و مقایسه حوادث ترافیکی در ایران و جهان از دیگر موضوعات مورد بحث در این کنگره است

وی با اشاره به بیماری پروستات به عنوان مشکلی شایع در مردان، گفت: طی این کنگره ۳ پنل تخصصی در این زمینه خواهیم داشت.

رییس چهارمین کنگره سلامت مردان بحث جمعیت آقایان و تاثیر کاهش و یا افزایش آن در سطح جامعه، سالمندی مردان و طلاق در مردان را به عنوان سایر مباحث مورد بررسی در این کنگره مطرح کرد.

حسینی در خاتمه خاطرنشان کرد: حضور سیاستگذاران و مسئولین اجرایی در کنار اساتید دانشگاهی در این کنگره سبب می‌شود که موضوعات به صورت عمیق مورد بحث و گفتگو قرار گیرد و جامعه پزشکی و دانشگاهیان از برنامه‌ریزی‌های آینده مسئولین اطلاع یابند و مسئولین با نقطه نظرات و نقد دانشگاهیان آشنا شوند و در واقع تبادل نظر دوطرفه در موضوع سلامت مردان خواهیم داشت.ایسنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: