کد خبر: ۲۴۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۸ - 2020January 18
به گفته متخصصان برای اعلام قطعی گذر از نقطه اوج فصل آنفلوآنزا در آمریکا هنوز زود است اما افت این ویروس در دو هفته گذشته چشمگیر بوده است
شفا آنلاین>سلامت>براساس داده‌های جدید مرکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده با وجود کاهش فعالیت ویروس آنفلوآنزا در این کشور طی دومین هفته متوالی، این ویروس تاکنون منجر به مرگ ۳۹ کودک در فصل فعلیِ شیوع آنفلوآنزا شده است.

به گزارش شفا آنلاین، به گفته متخصصان برای اعلام قطعی گذر از نقطه اوج فصل آنفلوآنزا در آمریکا هنوز زود است اما افت این ویروس در دو هفته گذشته چشمگیر بوده است.

این در حالی است که سرپرست تیم نظارت بر آنفلوآنزای داخلی مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا بر این باور است که با وجود کاهش فعالیت این ویروس، هنوز همه‌گیری آنفلوآنزا در شماری از ایالات آمریکا در سطح بسیار بالایی قرار دارد. این ویروس هم‌چنان تقریبا در تمامی ایالت‌های آمریکا شیوع داشته و فعالیت‌های بالایی در ۳۲ ایالت مشاهده شده است.

با وجود افت کلی فعالیت ویروس آنفلوآنزا در سطح ملی، آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که شیوع سویه ویروس آنفلوآنزای A در حال افزایش است. در نتیجه ممکن است آمریکا به زودی با موج دوم شیوع آنفلوآنزا روبه‌رو شود.

در صورتی که آنفلوآنزای A به طور گسترده شیوع پیدا کند، واکسیناسیونی که پیش‌تر در آمریکا در برابر آنفلوآنزا صورت گرفته بود، می‌تواند سد دفاعی خوبی به حساب بیاید. پیش از این آنفلوآنزای نوع B در آمریکا شیوع گسترده‌ای داشته که کودکان را بیش از بزرگسالان مبتلا می‌کند.

تاکنون ۳۹ کودک در ایالات متحده در فصل جاریِ شیوع آنفلوآنزا جان باخته‌اند که از این شمار مرگ‌ومیر ۲۸ مورد ناشی از آنفلوآنزای نوع B بوده است.

برآوردهای مرکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده حاکی از آن است که در این فصل آنفلوآنزا که از ۲۹ سپتامبر آغاز شده است، دست‌کم ۱۳ میلیون مورد ابتلا به این بیماری در ایالات متحده وجود داشته که از این میان ۱۲۰ هزار مورد در بیمارستان بستری شده و ۶۶۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

طبق اعلام متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا، برای دریافت واکسن آنفلوآنزا هم‌چنان فرصت باقی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: