کد خبر: ۲۴۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۸ - 2020January 18
پزشکان ایرانی، از محل درآمدهای خود، بیمارستان‌های خصوصی را ساختند و این پزشکان، یکی از عوامل عمده اشتغال هستند به گونه‌ای که بیش از ۱۰۰ هزار اشتغال پایدار در بخش خصوصی حوزه سلامت توسط جامعه پزشکی ایجاد شده است و جامعه پزشکی، پایبندی خود را به کشور و مردم ثابت کرده است
شفا آنلاین>سلامت>مشاور و نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در بخش خصوصی گفت: قبل از انقلاب، تعداد تخت های بخش خصوصی در مقایسه با بخش دولتی حتی در تهران کمتر از ۵ درصد بود.

به گزارش شفا آنلاین، سید محمود طباطبایی، در نخستین نشست مشترک رؤسای بیمارستان‌های دارای مجوز گردشگری سلامت و مدیران عامل شرکت‌های تسهیلگر دارای مجوز از وزارت بهداشت که در سالن امام جواد (ع) وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: پزشکان ایرانی، از محل درآمدهای خود، بیمارستان‌های خصوصی را ساختند و این پزشکان، یکی از عوامل عمده اشتغال هستند به گونه‌ای که بیش از ۱۰۰ هزار اشتغال پایدار در بخش خصوصی حوزه سلامت توسط جامعه پزشکی ایجاد شده است و جامعه پزشکی، پایبندی خود را به کشور و مردم ثابت کرده است.

وی افزود: باید بخش خصوصی را یار و یاور خودمان بدانیم و به آنها به دید رقیب نگاه نکنیم. مسئولان و مدیران دانشگاه‌ها باید نگرش خود را نسبت به بخش خصوصی، تغییر دهند و از بخشی نگری، پرهیز کنند چون بخش خصوصی و دولتی، فقط یک هدف دارد و آن هم ارائه خدمت سلامت به مردم ایران است.

مشاور و نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در بخش خصوصی، از اجرای صحیح دستورالعمل‌های وزارت بهداشت برای تقویت بخش خصوصی، ارشادی بودن نظارت‌ها و بازرسی‌ها، عدم شاکی تراشی برای بخش خصوصی و تلاش برای هدف ارتقای سلامت مردم به عنوان راهکارهای تقویت گردشگری سلامت و بخش خصوصی یاد کرد و افزود: یکی از سیاست‌های کلان کشور، رهایی از وابستگی به بودجه حاصل از فروش نفت است و یکی از مواردی که می‌تواند در بودجه کشور نقش مهم و اساسی داشته باشد، اقتصاد سلامت و تقویت گردشگری سلامت است و باید موانع شرکت‌های تسهیل گر گردشگری سلامت، برطرف شود.

وی اظهار داشت: شرکت‌های تسهیل گر گردشگری سلامت باید بتوانند به راحتی و از طریق سامانه‌های الکترونیکی، امورات خود از جمله اخذ ویزا را انجام دهند و از بیمارستان‌های دارای مجوز پذیرش گردشگر سلامت تقاضا دارم که با توجه به استقرار پرونده الکترونیک سلامت در کشور، خدمات ارائه شده نیز به صورت الکترونیک ثبت شود.

مشاور و نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در بخش خصوصی، یادآور شد: باید در گردشگری سلامت به مشتری مداری توجه کنیم و همانگونه که تمام تلاش یک صاحب مغازه یا صاحب هتل، جلب رضایت مشتری است، در حوزه گردشگری سلامت نیز علاوه بر انجام اقدامات علمی و پزشکی باید به رضایت گردشگران سلامت نیز توجه جدی داشته باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: