کد خبر: ۲۴۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۸ - 2020January 18
حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا در پی سفر رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت به اسپانیا و نامه بنیاد بیماری‌های نادر ایران در خصوص کمبود داروهای بیماران نادر با رسانه‌های این کشور گفتگو کرد
شفا آنلاین>سلامت>سفیر ایران در اسپانیا، تحریم های آمریکا را مانع دسترسی بیماران نادر به دارو عنوان کرد.

به گزارش شفا آنلاین، حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا در پی سفر رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت به اسپانیا و نامه بنیاد بیماری‌های نادر ایران در خصوص کمبود داروهای بیماران نادر با رسانه‌های این کشور گفتگو کرد.

قشقاوی به رسانه‌های اسپانیا اعلام کرد: شرکت‌های دارویی به دلیل قطع سیستم بانکی از طریق آمریکا نمی‌توانند هیچ دارویی به ایران صادر کنند.

با توجه به کمبود داروهای بیماران MPS و نیازهای دارویی سایر بیماران نادر، مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران طی نامه‌ای از سفیر ایران در اسپانیا درخواست کرد مسیر دسترسی این بیماران به داروهایشان از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هموار شود.

در این راستا، مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت آذر ماه امسال جهت تسهیل در دسترسی داروها بیماران نادر به اسپانیا سفر کرده بود و در دیدار با حسن قشقاوی، در خصوص تخصیص منابع از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو جهت تأمین داروهای بیماران نادر گفتگو کرد.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، آمریکا برای تأمین داروهای بیماران MPS سنگ اندازی کرده و برخی شرکت‌های دارویی تولید کننده این داروها را تهدید به تحریم و عدم همکاری کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: