کد خبر: ۲۴۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۸ - 2020January 17
تحقیقات نشان داده است این 7 نوع چای گیاهی روی سلامت روان افراد تاثیر گذار بوده و با نوشیدن این دسته از نوشیدنی ها افسردگی و اضطراب را به کلی از خود دور می کنید
شفا آنلاین>سلامت>امروزه فواید چای گیاهی ها برای همه شناخته شده است و نه تنها می توانند حالتان را بلافاصله خوب کنند بلکه توانایی جلوگیری از برخی بیماری ها را نیز دارا هستند. با مصرف این 7 نوع چای خارق العاده می توانید خود را در برابر سکته های قلبی، افزایش وزن، دیابت و انواع سرطان بیمه کنید.

به گزارش شفا آنلاین،  تحقیقات نشان داده است این 7 نوع چای گیاهی روی سلامت روان افراد تاثیر گذار بوده و با نوشیدن این دسته از نوشیدنی ها افسردگی و اضطراب را به کلی از خود دور می کنید. همچنین یکی از محافظان سرسخت دندان و استخوان نیز شناخته شده اند.

آشنایی با فواید چای گیاهی های معمول

فواید چای سفید

اگر شما از خطر ابتلا به دیابت هراس دارید با استفاده از این چای و پایین آوردن کلسترول بد دیگر نگران ابتلا به بیماری های قندی نباشید. همچنین چای سفید برای افزایش تحمل گلوکز بسیار مناسب است.

چای سفید برای افزایش تحمل گلوکز بسیار مناسب است.

فواید چای سبز

در قدرت فوق العاده این چای هیچ شک و ابهامی موجود نیست و یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی ها در جهان محسوب می شود. دانشمندان دانشگاه مریلند این چای را سرشار از آنتی اکسیدان و پلی فنول اعلام کرده که این دو جزء مبارزه کنندگان اصلی با رادیکال های آزاد هستند. همچنین ضدپیری و ضد سرطان شناخته شده است و از آسیب رسیدن به دی ان ای و ابتلا به بیماری های قلبی مانع می شود.

فواید چای رویبوس
طی تحقیقاتی که در مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ صورت گرفته، این چای فوق العاده و ضد التهاب یکی از منابع ضد سرطان نیز محسوب می شود. لازم به ذکر است، این چای از نظر تکنیکی واقعاً چای نیست بلکه از یک بوته قرمز رنگ حاصل شده که خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده ای دارد. این چای می تواند استرس را کاهش داده و مانند یک ضدسرطان قوی عمل کند. برخلاف چای سفید، سبز و سیاه که همه از گیاه به دست می آیند، چای رویبوس از یک درختچه حاصل می شود. در واقع رویبوس از بوته های قرمزی در آفریقای جنوبی درست شده و فاقد کافئین است، بنابراین برای خانم هایی که باردارند و می خواهند مصرف کافیئن شان را کاهش دهند بهترین گزینه است.

چای رویبوس، یکی از منابع ضد سرطان محسوب می شود.

فواید چای سیاه

چای سیاه بطور کلی دارای کافئین است و در دارا بودن آنتی اکسیدان فراوان در این چای جای شکی نیست و مصرف آن تاثیر مثبتی را روی قلب و رگ های خونی به جای می گذارد. چندین مطالعه نشان داده است چای سیاه برای هوشیاری ذهنی، تقویت حافظه، تسکین دهنده سردرد بسیار مناسب است. تحقیقاتی در کلینیک کلیولند نشان داده است اگر مصرف مُسکن هایی چون آسپرین و استامینوفن با چای سیاه همراه شود کارایی آن را 40 درصد افزایش می دهد.

از فواید چای گیاهی سیاه تقویت حافظه و تسکین سردرد است.

فواید چای اولانگ

این چای یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین نوع چای در چین و تایوان است که مصرف منظم آن فواید بسیاری را برای سلامتی به ارمغان می آورد. افزایش متابولیسم، کاهش دهنده کلسترول بد، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، سلامت موها، کنترل فشارخون، جلوگیری از پوسیدگی دندان ها و استخوان ها از فواید بی نظیر این چای گیاهی پرطرفدار محسوب می شود.
چای اولانگ، یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین نوع چای در چین و تایوان است.

فواید چای بابونه

هیچ چیز مانند چای بابونه نمی تواند خوابی آرام و دلچسب را برایتان محقق سازد. این چای ضد استرس و اضطراب شناخته شده است و با توجه به یافته های دانشگاه پنسیلوانیا، این چای در کاهش دهنده استرس، بالابردن خلق و خو، کاهش افسردگی و جلوگیری از بی خوابی کمک شایانی می کند.

از فواید چای گیاهی بابونه، ضد استرس و اضطراب است.

فواید چای ترش

طی تحقیقات دانشگاهی در سیاتل چای ترش برای بیمارانی که از فشار خون بالا رنج می برند معجزه می کند و از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و کلیوی نیز جلوگیری کرده و باعث کاهش کلسترول بد، هضم و جذب بهتر و التهام دهنده عفونت ها می شود. این چای بی نظیر ضدسرطان، ضدعفونت، ضدباکتری، ضد درد، ضد افسردگی و حتی چربی سوزی بالا را در لیست فوایدش ذخیره کرده است.

از فواید چای گیاهی ترش ضدسرطان و ضدعفونت بودن است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: