کد خبر: ۲۴۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۸ - 2020January 17
برخی از کارشناسان معتقدند که ۲ نرخی ارز باعث ایجاد مشکلات و مسائل مختلفی در کشور می‌شود، اما به دلیل نبود سیستم نظارتی خوب و دقیق دست ما از انجام طرح‌های مختلف بسته است.
شفاآنلاین>سلامت>شهریاری گفت: به دلیل نبود نظارت دقیق، اختصاص ارز آزاد برای تولید دارو و پرداخت مابه‌التفاوت آن فعلاً منتفی است.

به گزارش شفاآنلاین، حسینعلی شهریاری دبیرکل مجمع خیرین سلامت<Health> و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اظهار کرد: بر اساس آخرین تصمیم گیری انجام گرفته ارز دارو به دارو و تجهیزات پزشکی تعلق می‌گیرد و مانند سال گذشته قرار است مبلغی در حدود ۱۲ میلیارد دلار بابت تامین نیاز‌های اولیه مردم مثل دارو و تجهیزات پزشکی ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به آن تعلق بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: برخی از کارشناسان معتقدند که ۲ نرخی ارز باعث ایجاد مشکلات و مسائل مختلفی در کشور می‌شود، اما به دلیل نبود سیستم نظارتی خوب و دقیق دست ما از انجام طرح‌های مختلف بسته است.

شهریاری تاکید کرد: اگر ارز مورد نیاز برای تولید یا واردات دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز به صورت آزاد در اختیار افراد قرار بگیرد و به جای آن مابه‌التفاوت ارز آزاد با دولتی به تولید کنندگان اختصاص پیدا کند تا فشار و بار مالی از روی مردم و به ویژه مصرف کنندگان برداشته شود که عملا متاسفانه به دلیل نبود نظارت کافی این کار قابلیت اجرا ندارد و متاسفانه ما تجربه خوبی در زمینه عملکرد دولت در خصوص پرداخت مابه‌التفاوت ارز آزاد و دولتی به تولید کنندگان و افراد ذی ربط را نداریم به همین دلیل ممکن است در انجام این کار دچار مشکلات و مسائلی شویم.

نبود کمبود در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی کشور

او گفت: درحال حاضر باید همان روال قبلی یعنی اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور انجام شود تا کشور در چنین شرایطی دچار مسئله خاصی نشود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در حال حاضر کمبود خاصی در مورد دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بازار کشور وجود ندارد، اما ما باید به سمت انجام نظام ارجاع و با هدف کاهش تقاضای القایی در کشور برویم.
 
شهریاری با اشاره به ادغام صندوق‌های بیمه تامین اجتماعی و سلامت یادآوری کرد: سرمایه بیمه تامین اجتماعی برای مردم است، اما سرمایه بیمه سلامت از سوی دولت اختصاص پیدا کرده و عملا امکان ادغام ۲ صندوق بیمه گرد تامین اجتماعی و بیمه سلامت وجود ندارد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: