کد خبر: ۲۴۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۸ - 2020January 16
سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در زنان است و سالانه حدود دو میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا می‌شوند
شفا آنلاین>سلامت>محققان دانشگاه مریلند در آمریکا به فرمولاسیون جدیدی در زمینه درمان سرطان سینه با نانوذرات دست یافتند که بسیار موثرتر از روش‌های قبلی است.

به گزارش شفا آنلاین،‌ این روش جدید گیرنده‌های خاصی به نام 'Fn۱۴' را روی سلول‌های سرطانی هدف قرار می‌دهد و نانوذراتی که به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند 'DART' نام دارند. در این روش نانوذرات با سلول‌ها و بافت‌های سالم کاری ندارند و با سلول‌های تومور ترکیب می‌شوند و داروهای شیمی‌درمانی را به طور مستقیم روی آنان آزاد می‌کنند.

این روش قادر به درمان تهاجمی‌ترین نوع سرطان با حداقل عوارض جانبی است.

به رشد کنترل نشده سلول‌های پوشش داخلی مجرای شیری یا لوبول، سرطان سینه گفته می‌شود. هر سینه از ۱۵ تا ۲۰ بخش به نام لوب تشکیل شده که به صورت خوشه‌ای در کنار هم قرار دارند. لوب‌ها مجموعه‌ای از غدد شیری هستند. هر لوب از بخش‌های کوچکتری به نام لوبول تشکیل شده است. سرطانی که از لوبول آغاز شود، سرطان لوبولار نامیده می‌شود. سرطان سینه در زنان شایع‌تر است، گرچه احتمال ابتلای مردان نیز به آن وجود دارد.

سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در زنان است و سالانه حدود دو میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا می‌شوند. غربالگری منظم و تشخیص به موقع مهمترین عوامل موفقیت در درمان است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: