کد خبر: ۲۴۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۸ - 2020January 16
تولید این دارو در مجموع ۳ سال زمان برده است. آلساوا فقط در ژاپن تولید می‌شده و جزء دارو‌های فارماکوپه ژاپن بوده است که برای درمان بیماران ALS (بیمارانی که نقص سیستم عصبی دارند) که معمولا طول عمر ۱ تا ۳ سال بیشتر ندارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد
شفاآنلاین>سلامت>مدیرعامل شرکت دانش بنیان زیست تخمیر تولید داروی آلساوا را دستاوردی مهم برای کشور خواند و گفت: آلساوا فقط در ژاپن تولید می‌شده و جزء دارو‌های فارماکوپه ژاپن بوده است.

به گزارش شفاآنلاین، سحر بهمنی مدیرعامل شرکت دانش بنیان زیست تخمیر، درباره داروی آلساوا و کاربرد‌های آن گفت: داروی آلساوا اولین پروژه سنتز ماده اولیه شرکت زیست تخمیر بود که با همکاری شرکت زیست دارو دانش، محصول نهایی آن ساخته شد به این ترتیب که تولید ماده اولیه این دارو<medicine> در شرکت زیست تخمیر و تولید فرآورده نهایی در شرکت زیست دارو انجام می‌شود.

او در خصوص مدت زمان تولید این دارو، بیان کرد: پروژه سنتز این دارو یک سال و نیم تا دو سال و تولید آن هم به همین ترتیب و ۶ ماه هم اخذ مجوز آن زمان برده است. می‌توان گفت تولید این دارو در مجموع ۳ سال زمان برده است. آلساوا فقط در ژاپن تولید می‌شده و جزء دارو‌های فارماکوپه ژاپن بوده است که برای درمان بیماران ALS (بیمارانی که نقص سیستم عصبی دارند) که معمولا طول عمر ۱ تا ۳ سال بیشتر ندارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان زیست تخمیر درباره صادرات این دارو، اظهار کرد: هم ماده اولیه و هم داروی نهایی آن مورد تقاضای کشور‌های بسیاری قرار گرفته است و همانطور که گفته شد در حال حاضر کشور ژاپن تنها تولید کننده این دارو است و ایران دومین کشوری است که توانسته این داروی درمانی خاص را وارد فارماکوپه دارویی خود کند که این هم به اندازه یک سال و نیم زمان خواهد برد.

فرزاد فاتحی عضو هیئت علمی بیماری مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در رابطه با تولید داروی آلساوا اظهار کرد: بیماری ALS بیماری است که به علت نامشخصی در پی آن سلول‌های حرکتی شروع به تخریب می‌کنند و مکانیزم‌های متفاوتی برای آن در نظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها رادیکال‌های آزاد است که باعث تخریب سلول‌های عصبی – حرکتی درمرحله اول می‌شود این دارو بر اساس مکانیزم‌هایی که توضیح داده شده از تخریب این سلول‌ها جلوگیری می‌کند.

فاتحی گفت: اگر چه آلساوا تازه تولید شده است، اما از نظر مولکولی با نمونه‌های خارجی خود برابر است.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: