کد خبر: ۲۴۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۸ - 2020January 16
اگر کودک عينک را برمي‌دارد دوباره به چشمش بزنيد. اگر دوباره برداشت لحظاتي آن را دور از دسترس بگذاريد، سپس دوباره بزنيد. با کودکان خيلي کوچک براي اين موضوع وارد جنگ و جدل نشويد. اگر سوال داريد، يا عينک به چشم بچه راحت نيست، باز به عينک‌ساز خود مراجعه کنيد
شفاآنلاین>سلامت>هیچگاه راجع به عينک فرزندتان از خود ناشکيبايي نشان ندهيد. اگر کودکتان به اندازه کافي بزرگ است که بتواند خودش عينکش را بردارد و بگذارد، اجازه دهيد، خودش اين کار را بکند. زماني که کودک‌تان عينک به چشم دارد، نسبت به عينک و ظاهر او عکس‌العمل خوب نشان دهيد. 

توصيه‌هاي عينک‌ساز را نيز در مورد فريم (اندازه و راحتي) بپذيريد. معمولا در سنين کودکي اين موضوع مهمتر از زيبايي ظاهري فريم است. اگر کودک شما شيرخوار بوده و تازه راه افتاده است، پس از زدن عينکش او را از راه‌رفتن منصرف کنيد.

 اگر کودک عينک را برمي‌دارد دوباره به چشمش بزنيد. اگر دوباره برداشت لحظاتي آن را دور از دسترس بگذاريد، سپس دوباره بزنيد. با کودکان خيلي کوچک براي اين موضوع وارد جنگ و جدل نشويد. اگر سوال داريد، يا عينک به چشم بچه راحت نيست، باز به عينک‌ساز خود مراجعه کنيد.

 اگر کودک هنوز هم آن را دائم بيرون مي‌آورد، به چشم پزشک مراجه کنيد و ببينيد چه دستوري مي‌دهد. چشم پزشک به شما تعيين مي‌کند چه زماني از روز را او بايد عينک داشته باشد و چه اوقاتي مي‌تواند عينکش را نزند.

سعي کنيد بفهميد که چرا کودکتان بايد عينک بزند و اگر نزند چه نتايجي خواهد داد. همچنين به کودک‌تان بايد آموزش دهيد که هنگام درآوردن عينکش از دو دست استفاده کند تا از فرسوده شدن دسته‌ها جلوگيري شود و بايد به آنها گفت که عينک را حتما پس از در آوردن در کيسه مخصوص عينک قرار دهند.

 همچنين عينک را از طرف شيشه به روي زمين يا هيچ سطح ديگري نگذارند. همچنين به آنها ياد دهيد براي شستن عينک از آب يا صابون مايع استفاده و با پارچه نرمي آن را تميز کنند ( نه با پارچه يا حوله کاغذي‌هاي خشن).

 اگر عينک روي صورت کودک صاف نمي‌ايستد، يا روي صورتش راحت قرار نمي‌گيرد يا قسمتي از آن به روي صورتش فشار مي‌آورد، بايد به عينک‌ساز مراجعه کنيد.آرمان ملی 

امین‌ا... نیک‌اقبالی

 استاد دانشگاه

برچسب ها: عینک ، قانع ، فریم ، عینک ساز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: