کد خبر: ۲۴۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۸ - 2020January 16
با هم درگیری لفظی پیدا کردیم اما او چاقو درآورد و یک ضربه به دستم زد. من هم عصبانی شدم و با چاقو دو ضربه به او زدم و فرار کردم. وقتی متوجه شدم کشته شده است دو ماه فراری بودم تا اینکه در خانه خواهرم دستگیر شدم
شفاآنلاین>اجتماعی>حوادث>مرد جوان که به اتهام قتل دوستش در آستانه قصاص قرار داشت با پرداخت 500 میلیون تومان توانست رضایت خانواده مقتول را جلب کند.

به‌ گزارش شفاآنلاین، این مرد 30 ساله که امیر نام دارد، متهم است اسفند سال 97 در یکی از بوستان‌های شهرری جوانی را با ضربه‌های چاقو به قتل رسانده است. وی  صبح دیروز در شعبه 11 دادگاه کیفری استان تهران برای دفاع از خود پای میز محاکمه ایستاد.

وی به قاضی گفت: من از مدتی قبل با این پسر اختلاف داشتم و چند باری هم درگیر شده بودیم تا اینکه روز حادثه به من تلفن کرد و گفت به پارک جوانمردان بیا. وقتی به آنجا رفتم همراه دوستانش بود. 

با هم درگیری لفظی پیدا کردیم اما او چاقو درآورد و یک ضربه به دستم زد. من هم عصبانی شدم و با چاقو دو ضربه به او زدم و فرار کردم. وقتی متوجه شدم کشته شده است دو ماه فراری بودم تا اینکه در خانه خواهرم دستگیر شدم.

با اعترافات متهم، خانواده مقتول برای وی درخواست قصاص کردند اما امیر با بیان اینکه قصدی برای کشتن دوستش نداشته و برای دفاع از خودش مرتکب قتل شده ابراز پشیمانی کرد و از خانواده مقتول خواست تا او را ببخشند.

بدین ترتیب خانواده مقتول نیز به شرط دریافت 500 میلیون تومان از قصاص متهم چشم پوشی کردند. این در حالی بود که قاضی پرونده در بررسی سوابق متهم، دریافت وی در سال 85 و هنگامی که 18 ساله بوده نیز مرتکب قتل شده بود. 

امیر در تشریح این پرونده نیز گفت: من آن موقع شاگرد یک مغازه صافکاری بودم و بر سر موضوعی با یکی دیگر از شاگردان صافکاری دعوایم شد و با پیچ گوشتی‌ای که دستم بود ضربه‌ای به سر او زدم که در جا کشته شد. بعد از دستگیری و محاکمه به قصاص محکوم شدم اما چون خانواده مقتول متوجه شدند که من به عمد این کار را نکرده بودم راضی شدند با دریافت 150 میلیون تومان رضایت بدهند که بعد از گذشت چند سال آزاد شدم.

امیر که در آستانه 30 سالگی دو فقره قتل عمد در پرونده‌اش به ثبت رسیده و صدها میلیون تومان بابت دیه و نجات جانش پرداخت کرده است در حالی که از زندگی و سابقه تاریک خود ابراز ناراحتی می‌کرد، گفت: قول می‌دهم بعد از آزادی از زندان درست زندگی کنم و دور خلاف را خط بکشم. بدین ترتیب قضات برای صدور حکم از جنبه عمومی جرم در این پرونده وارد شور شدند.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: