کد خبر: ۲۴۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۸ - 2020January 15
گزارشاتی موجود است که سقط جنین را به دکل‌های مخابراتی ربط می‌دهند. این گزارشات درست نیست؛ چراکه احتمالاتی در این زمینه وجود دارد اما به این شکل که به عامه مردم گفته می شود نیست
شفا آنلاین>سلامت>مسئول پرتوهای وزارت بهداشت گفت: طبق آمار سازمان جهانی بهداشت تعدادی از افراد به دکل‌ها آلرژی دارند و تحت تاثیر فیزیکی آن از جمله سردرد و حالت تهوع قرار می گیرند اما دلیل قاطعی مبنی بر تاثیر دکل‌ها روی مواردی مثل سقط جنین وجود ندارد.

به گزارش شفا آنلاین، علی گورانی روز چهارشنبه در نشست بررسی عملکرد شرکت ارتباط مشترک شهر در زمینه ساماندهی دکل‌های مخابراتی افزود: گزارشاتی موجود است که سقط جنین را به دکل‌های مخابراتی ربط می‌دهند. این گزارشات درست نیست؛ چراکه احتمالاتی در این زمینه وجود دارد اما به این شکل که به عامه مردم گفته می شود نیست.

وی با بیان اینکه برای تغییر رفتار نیاز به تغییر افکار است، ‌افزود: همزمان با پیشرفت تکنولوژی جهان مهاجرت عجیب انسان‌ها از فضای باز به فضای بسته رخ داد و اکنون بیش از ۹۰ درصد زندگی ما در فضای بسته سپری می‌شود.  

وی ادامه داد: این مهاجرت پدیده شومی از نظر سلامت به آدم‌ها تحمیل کرد که بیماری مرتبط با خانه‌ها نام دارد.

به گفته این مقام مسئول، براساس این مشکل، آلوده ترین محل های زندگی خانه‌های ما است که یکی از عوامل آن، ارتباطات الکترونیکی است و هرچه به سمت هوشمندی می رویم و سیستم وایرلس بیشتر می شود مجبوریم انرژی را از فضا وارد کنیم که مشکلات بیشتری ایجاد می کند.

گورانی تصریح کرد که با اطلاعات افراطی و تفریطی که به افراد می دهیم حال آنها را بسیار بد می کنیم و مسئولان باید به کلام خود وضوح دهند و صریح سخن بگویند.

وی همچنین گفت: در ارتباطات الکترونیکی مشکل اصلی بحث فوبیای آن است و این فوبیا(ترس) خیلی بیشتر از واقعیت فیزیکی تجهیزات در حال آسیب زدن است‌.

به گفته این مقام مسئول، هیچ موردی در دنیا نداریم که در محدوده ارتباطات الکترونیکی انرژی بیشتر از استاندارد صرف کرده باشد و در کشور ما هم همین است و تاکنون هیچ موردی به نصف ظرفیت استاندارد هم نرسیده اما به مردم به صورت افراط و تفریط اطلاعات ارائه می شود و برخی با موج سواری روی آن فضا را ملتهب می‌کنند. ‌

گورانی تصریح کرد: مقدار انرژی فیزیکی این سیستم‌ها در کشور از استانداردها کمتر است؛ مبنای آسیب پایه فیزیکی تششع نبوده و فضای روانی است که آسیب هایی را ایجاد می کند بنابراین ما باید سیستم‌ها را به گونه‌ای به کار بگیریم که آسیب های روانی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه فیزیک انرژی علت آسیب نیست، گفت: باید هم‌دست شویم و هرکسی در این زمینه سخنی می‌گوید، پاسخگو باشد که آیا اظهار نظری که می‌کند مورد قبول سازمان جهانی بهداشت است یا خیر. در این زمینه همه سازمان‌ها باید ورود کنند؛ برای مثال مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی باید درباره اصطکاک سازه‌های آنتنی پاسخگو باشد؛ چرا که وزارت بهداشت موظف است در مورد هر عاملی که سلامت شهروندان را تهدید می‌کند پاسخگو باشد.

گورانی با بیان اینکه استقرار دکل‌ها دچار بهم ریختگی است، گفت: باید به این شرایط به صورت جدی فکر کنیم؛ چرا که به اعتماد مردم آسیب می‌زند. استتار و تجمیع آنتن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و مشکلات باید به وضوح‌ به مردم گفته شود.

نماینده وزارت بهداشت تصریح کرد: سازمان جهانی بهداشت می گوید تعدادی از افراد به دکل‌ها آلرژی دارند و تحت تاثیر فیزیکی از جمله سردرد و حالت تهوع و غیره قرار می گیرند. اما این انرژی‌ها قدرت سقط جنین ندارند و نباید بر مبنای شنیده‌ها اظهارنظر کرد.

وی با بیان اینکه باید به مبانی سازمان جهانی بهداشت مراجعه کرد، گفت: گزارشات مستند وزارت بهداشت می‌گوید در سنجش انرژی مقادیر انرژی کمتر از نصف استانداردهای تعیین‌شده بوده است اما مفهوم آن این نیست که مردم بدون مشکل هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: