کد خبر: ۲۴۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۸ - 2020January 15
بیماری‌های عصبی نظیر سندروم داون، آلزایمر و دیگر بیماری‌ها مانند انسفالوپاتی‌های اسفنجی به‌عنوان مشکلات اساسی برای انسان شناخته شده‌اند. در حال حاضر، روش‌های درمانی محدودی برای این بیماری‌ها وجود دارد
شفا آنلاین>سلامت>یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانوزیست‌فناوری موفق شده است با کمک نانوذرات، موجب بهبود سندروم داون شود.

به گزارش شفا آنلاین، بیماری‌های عصبی نظیر سندروم داون، آلزایمر و دیگر بیماری‌ها مانند انسفالوپاتی‌های اسفنجی به‌عنوان مشکلات اساسی برای انسان شناخته شده‌اند. در حال حاضر، روش‌های درمانی محدودی برای این بیماری‌ها وجود دارد. اکنون یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانو زیست‌فناوری، پتنت مربوط به روش درمانی برای کمک به بیماران عصبی نظیر آلزایمر با کمک نانوذرات را در دفتر اختراعات آمریکا به ثبت رسانده است.

شرکت آفیوس پتنت مربوط به نانوذرات خوراکی برای درمان بیماری‌های عصبی را در دفتر اختراعات آمریکا به ثبت رساند و اعلام کرد که پتنتی را برای یک محصول خوراکی حاوی نانوذرات به‌منظور درمان بیماری‌های عصبی نظیر هانتینگتون، پارکینسون، ام اس، سندروم داون و آلزایمر در دفتر USPTO به ثبت رسانده است. نانوذرات Bryostatin-۱ که در این دارو استفاده شده به سرعت عملکرد شناختی را در موش‌های مبتلا به آلزایمر بازیابی می‌کند. همچنین این نانوذرات موجب بهبود سندروم داون در این موش‌ها شده‌است.

این شرکت به دنبال ارائه روشی است که بتوان به شکلی ساده به این بیماران که معمولا کهنسال نیز هستند، کمک کرد. یکی از محققان این پروژه می‌گوید: بسیار مطلوب است که بتوان روشی ساده برای درمان این بیماران ارائه کرد که نیاز به مراقبت‌های ویژه نداشته باشد. مطالعات سازوکار این روش درمانی نشان می‌دهد که استفاده از نانوذرات Bryostatin-۱ می‌تواند از طریق ایزوفرم‌های PKC از سیستم عصبی محافظت کند. فرآیند‌های ضدالتهابی و رگ‌زایی و همچنین جایگزین بی‌آمیلوئید از جمله اثرات این دارو هستند.

یکی دیگر از مخترعان این فناوری می‌گوید: ما به درمان آلزایمر نزدیک شدیم. نتایج کار ما نشان داد که نانوذرات Bryostatin-۱ می‌توانند در موش‌ها موثر واقع شوند. این نانوذرات برای اولین بار بهبود وابسته به دوز را در فرآیند درمان نشان دادند. موش‌هایی که از این نانوذرات استفاده کرده بودند تفاوت معنی‌داری در دستیابی به وظایف از پیش تعیین شده از خود نشان دادند.

این شرکت، یک شرکت زیست‌فناوری بوده که روی توسعه پلتفورم‌های سبز کار می‌کند. تمرکز این شرکت به رهایش دارو با استفاده از فناوری‌نانو است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: