کد خبر: ۲۴۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۸ - 2020January 13
طی ۱۰ سال آینده این احتمال وجود دارد که بیش از ۱۶۰ هزار نفر در انگلیس بر اثر ابتلا به سکته مغزی و حمله قلبی ناشی از آلودگی هوا جان خود را از دست بدهند
شفا آنلاین>سلامت>در پیش‌بینی جدید گروهی از کارشناسان انگلیسی نسبت به احتمال مرگ بیش از ۱۶۰ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا طی ۱۰ سال آینده در این کشور هشدار داده شد.

به گزارش شفا آنلاین، در این بررسی آمده است: طی ۱۰ سال آینده این احتمال وجود دارد که بیش از ۱۶۰ هزار نفر در انگلیس بر اثر ابتلا به سکته مغزی و حمله قلبی ناشی از آلودگی هوا جان خود را از دست بدهند. این رقم معادل با مرگ روزانه بیش از ۴۰ نفر بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی ناشی از آلودگی هواست.

انجمن قلب انگلیس که اقدام به جمع‌آوری این آمار کرده، اعلام کرده است: در حال حاضر سالانه ۱۱ هزار مورد فوتی برآورد شده اما این رقم با تداوم افزایش میانگین سنی جمعیت بیشتر خواهد شد.

طبق اعلام این انجمن، انتشار ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با تاثیرات بسیار مخربی بر سلامت قلب همراه است که خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش داده و همچنین بیماری‌های جسمی موجود را تشدید می‌کند.

به گزارش روزنامه گاردین، مدیر اجرایی این انجمن گفت: هر روز میلیون‌ها نفر از مردم سراسر انگلیس ذرات سمی‌ای را استنشاق می‌کنند که به جریان خون نفوذ کرده و خطر سکته قلبی و مغزی را افزایش می‌دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: