کد خبر: ۲۴۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۸ - 2020January 13
با کمک همکاران خودمان در WHO، مدلی از ساختارهای بیمارستان‌های مردم محور طراحی شده است که طبق تفاهم نامه RC۶۶ که در نشست منطقه‌ای امرو به امضای وزیر بهداشت رسید، از این پس جزو کشورهایی هستیم که بر اساس این ساختار حرکت خواهیم کرد
شفاآنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: در پرداخت مبتنی بر گروه های تشخیصی از کشورهای مشابه می توان الگو گرفت اما باید بومی سازی در کشور صورت گیرد.

به گزارش شفاآنلاین ، قاسم جان بابایی، در جلسه تبادل نظر در خصوص راه‌های بومی سازی و مدیریت اجرای نظام پرداخت بر اساس گروه‌های تشخیصی که در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به نقش حاکمیتی و سیاستگذاری وزارت بهداشت در اجرای برنامه پرداخت مبتنی بر گروه‌های تشخیصی در کشور، اظهار داشت: وزارت بهداشت به عنوان یک سیاستگذار، با بهره‌مندی از افراد توانمندی که در دانشگاه‌ها حضور دارند می‌تواند به نتیجه مطلوب در اجرای این برنامه دست یابد.

وی افزود: گام‌های بسیار بلندی به همت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برداشته شده است. از جمله ارسال الکترونیک اسناد بیمارستان‌ها<hospitals> به سازمان‌های بیمه گر که با تلاش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به درستی صورت گرفته و آموزش‌های لازم به سایر دانشگاه‌ها به کمک این دانشگاه ارائه شده است. اکنون به این نقطه رسیده ایم که انشاالله تا پایان سال تمام دانشگاه‌ها اسناد را به صورت الکترونیک ارسال نمایند.

جان بابایی ادامه داد: همچنین در بازدیدهایی که به صورت دوره‌ای از بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد شاهد کارهای بزرگی بوده ایم. استحقاق سنجی نیز از اموری بوده که خوشبختانه با کمک سازمان‌های بیمه گر و دانشگاه‌ها انجام می‌شود. خوشبختانه پتانسیل خوبی در خصوص پرداخت مبتنی بر گروه‌های تشخیصی وجود دارد که اقدامات خوب، ابتکاری و عملکرد مناسب صورت گرفته در دانشگاه‌ها موید آن است.

وی گفت: با کمک همکاران خودمان در WHO، مدلی از ساختارهای بیمارستان‌های مردم محور طراحی شده است که طبق تفاهم نامه RC۶۶ که در نشست منطقه‌ای امرو به امضای وزیر بهداشت رسید، از این پس جزو کشورهایی هستیم که بر اساس این ساختار حرکت خواهیم کرد.

جان بابایی ادامه داد: در پرداخت مبتنی بر گروه‌های تشخیصی از کشورهای مشابه می‌توان الگو گرفت اما باید بومی سازی در کشور صورت گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای اجرای نظام مبتنی بر تشخیص چندین گام وجود دارد که مهم‌ترین آن، کدینگ خدمات است و ما در این زمینه گام‌های خوبی برداشتیم و جزو کشورهای پیشرو در زمینه ICD۱۱ هستیم. گام بعدی ثبت داده‌ها، طبقه بندی و هزینه یابی است. ما افراد صاحب‌نظر و فرهیخته ای داریم که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد و در قالب تیم‌های فنی و کمیته علمی از آنان بهره برد.

وی تاکید کرد: با توجه به پتانسیل و ظرفیت بسیار خوب نیروی انسانی، کار جمعی با همکاری وزارت بهداشت، سازمان‌های بیمه گر و دانشگاه‌ها صورت خواهد گرفت.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: