کد خبر: ۲۴۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۸ - 2020January 13
در خصوص قیمت تمام شده خدمات نیز طبق مصوبه شورای عالی نظام پزشکی، پس از کارشناسی های لازم قیمت تمام شده خدمات به مراجع ذی ربط اعلام شد و تاکنون شورای عالی و سازمان نظام پزشکی صرفا بر اساس مباحث کارشناسی به وظایف قانونی خود عمل نموده است
شفاآنلاین>سلامت>دبیر شورای عالی نظام پزشکی، گفت: چنانچه فاصله تعرفه های پزشکی با قیمت تمام شده جبران نشود، احتمالا شاهد دریافت های نامتعارف خواهیم بود.

به گزارش شفاآنلاین ، محسن مصلحی، با اشاره به سلب اختیار تعرفه گذاری از نظام پزشکی طی سال های اخیر، افزود: در خصوص تعرفه های دولتی و غیردولتی سازمان نظام پزشکی می تواند نظرکارشناسی خود را اعلام کند که بر این اساس شورای عالی نظام پزشکی علاوه بر اظهار نظر کارشناسی در خصوص تعرفه ها، بررسی و کارشناسی های لازم را در زمینه قیمت تمام شده خدمات انجام و نتایج را به مراجع قانونگذار از جمله شورای عالی بیمه اعلام کرده است.

وی ادامه داد: در دو جلسه اخیر شورای عالی نظام پزشکی ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص گزارش کمیسیون تخصصی مشورتی تعرفه و بیمه و بررسی ابعاد اقتصادی و اجتماعی در جامعه ، پیشنهادی که برای تعرفه های پزشکی سال ۹۹ ارائه شد مبنی بر این بود که جزء فنی تعرفه ها حداقل مطابق با تورم سالیانه و جزء حرفه ای آن مطابق با حقوق و دستمزد کارکنان افزایش داشته باشد.

مصلحی گفت: در خصوص قیمت تمام شده خدمات نیز طبق مصوبه شورای عالی نظام پزشکی، پس از کارشناسی های لازم قیمت تمام شده خدمات به مراجع ذی ربط اعلام شد و تاکنون شورای عالی و سازمان نظام پزشکی صرفا بر اساس مباحث کارشناسی به وظایف قانونی خود عمل نموده است.

دبیر شورای عالی نظام پزشکی تاکید کرد: این شورا بر واقعی شدن تعرفه های پزشکی متناسب با قیمت تمام شده خدمات تاکید فراوان دارد زیرا ادامه کار با این وضع میسر نیست و اگر به سمت واقعی شدن تعرفه ها حرکت نکنیم، به اجبار شاهد کاهش کیفیت خدمات و همچنین دریافت های نامتعارف و حتی تعطیلی برخی از مراکز خواهیم بود.

مصلحی با بیان اینکه شورای عالی نظام پزشکی از نقطه نظرات کمیسیون های تخصصی مشورتی خود ن بهره برده و در صورت تصویب شورا از آنها استفاده می کند، اظهار کرد: تاکنون از نقطه نظرات کارشناسی کمیسیون های تخصصی مشورتی در خصوص مسائل مبتلا به جامعه پزشکی از جمله مالیات، قیمت تمام شده خدمات، مسائل انتظامی، تبلیغات، آیین نامه های مربوط به حوزه پزشکی استفاده زیادی نموده ایم.

 لذا جایگاه ارکان مختلف سازمان نظام پزشکی کاملا مشخص بوده و طبق قوانین و مقررات مربوطه؛به وظایف خود در راستای تسهیل امور جامعه پزشکی عمل می کنند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: