کد خبر: ۲۴۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۸ - 2020January 12
تهیه دارو و تجهیزات پزشکی به عنوان یک موضوع بسیار مهم در زمان تحریم همواره مد نظر مسئولان اعم رئیس جمهور، هیئت دولت و وزارت بهداشت بوده است. به نحوی که تخصیص منابع به ویژه منابع ارزی این حوزه را در اولویت قرار داده‌اند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از جلسه کمیسیون متبوع خود با مسئولان وزارت بهداشت برای بررسی آخرین وضعیت غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و کمبودهای دارویی خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، بهروز بنیادی در خصوص وضعیت ذخیره دارویی کشور گفت:  تهیه دارو و تجهیزات پزشکی به عنوان یک موضوع بسیار مهم در زمان تحریم همواره مد نظر مسئولان اعم رئیس جمهور، هیئت دولت و وزارت بهداشت بوده است. به نحوی که تخصیص منابع به ویژه منابع ارزی این حوزه را در اولویت قرار داده‌اند. از این رو ذخیره دارویی کشور به اندازه کافی بوده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: بر اساس ادعای آمریکا، تحریم‌های ظالمانه ظاهراً شامل داروها، غذا و تجهیزات پزشکی نمی شود، در حالی که در عمل، توقف مراودات بانکی در سیستم‌های بین المللی بانکی و اعمال محدودیت‌های جدید با درخواست اطلاعات دقیق درباره شرکت‌های ایرانی که طرف معامله شرکت خارجی قرار می‌گیرند، تهیه دارو را با محدودیت مواجه کرده است. اما وزیر بهداشت با همکاری وزیر امور خارجه  در طول این سال‌ها از طریق کشورهای دوست، داروهای مورد نیاز را تهیه کردند و خوشبختانه  تاکنون شاهد کاهش ذخیره دارویی و نارضایتی مردم نبودیم.

کمیسیون بهداشت برای بررسی کمبودهای دارویی تشکیل جلسه می‌دهد

نماینده مردم کاشمر و بردسکن در مجلس شواری اسلامی، تصریح کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جلسات متعددی در خصوص کمبود‌های دارویی و چگونگی واردات دارو برگزار کرده است،  از طرفی جلسه دوشنبه کمیسیون بهداشت نیز با حضور وزیر بهداشت و اعضای قرارگاه غذا و دارو برای ارائه توضیحات و پیشنهادات برگزار می‌شود تا اگر قرار است موضوعی در بودجه سال آینده دیده شود مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرد.

جلسه هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت با مسئولان سازمان توسعه تجارت برای بررسی موانع واردات و صادرات دارو

بنیادی، گفت: هفته جاری اعضای هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با مسئولان سازمان توسعه تجارت برای بررسی موانع واردات و صادرات دارو، مشکلات و خلاءهای قانونی و تسریع در امور گمرکی واردات دارو جلسه‌ای تشکیل می‌دهند.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش‌های انجام شده شاهد در دسترس بودن دارو برای همه اقشار جامعه باشیم تا به سلامتی هیچ هموطنی به دلیل تحریم‌ها  آسیب وارد نشود. لازم به ذکر است که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همواره تلاش کرده  تا در حوزه تامین داروهای مورد نیاز کشور ورود جدی داشته باشد و مسئولیت خودش را به خوبی انجام دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: