کد خبر: ۲۴۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۲ دی ۱۳۹۸ - 2020January 12
ریسک احتمال ابتلاء به شیزوفرنی برای هر فرد در طول عمر تقریباً ۲ درصد است که معادل دو نفر از هر ۱۰۰ نفر است. اما در مورد افرادی که در معرض بیشترین میزان آلودگی هوا قرار دارند، این ریسک تقریباً ۳ درصد است
شفاآنلاین>سلامت>مطالعه جدید نشان می دهد میزان بالا آلودگی هوا با ریسک بالاتر ابتلا به شیزوفرنی مرتبط است.

به گزارش شفاآنلاین ، مطالعه جدید نشان می‌دهد آلودگی<Pollution> هوا بر سلامت روانشناختی تأثیر دارد. کودکانی که در زمان رشد در معرض میزان بالاتر آلودگی هوا قرار می‌گیرند با افزایش ریسک ابتلاء به شیزوفرنی روبرو هستند.

یافته‌ها نشان می‌دهد به ازای افزایش هر ۱۰ mg/m۳ غلظت آلودگی هوا در میانگین روزانه، ریسک ابتلاء به بیماری شیزوفرنی تقریباً ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

«هنریت تیستد هورسدال»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «کودکانی که به طورمیانگین روزانه در معرض آلودگی هوا بالاتر از ۲۵ mg/m۳ قرار می‌گیرند در مقایسه با کودکانی که در معرض آلودگی کمتر از ۱۰ mg/m۳ قرار می‌گیرند، تقریباً ۶۰ درصد بیشتر با ریسک ابتلاء به بیماری شیزوفرنی روبرو هستند.»

در مجموع براساس این یافته‌ها عنوان می‌شود ریسک احتمال ابتلاء به شیزوفرنی برای هر فرد در طول عمر تقریباً ۲ درصد است که معادل دو نفر از هر ۱۰۰ نفر است. اما در مورد افرادی که در معرض بیشترین میزان آلودگی هوا قرار دارند، این ریسک تقریباً ۳ درصد است.

محققان بر انجام مطالعات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: