کد خبر: ۲۴۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۸ - 2019December 27
ایران همچنین در سال ۲۰۱۸ میلادی توانست رتبه ۱۶ تولید علم در دنیا را به خود اختصاص دهد
شفاآنلاین>سلامت> قائم مقام معاون تحقیقات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص رتبه بیست و دوم جهانی تولید علم اورولوژی به کشورمان خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،شاهین آخوندزاده پنجشنبه شب در هشتمین جشنواره علمی پژوهشی بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری در سالن همایشهای بیمارستان لبافی نژاد، افزود: برطرف ساختن موانع اجرایی در راستای گسترش موضوعات تحقیقاتی برای پژوهشگران، یکی از مهمترین عوامل تولید و توسعه علم است.

وی با بیان اینکه مقوله تشویق برای ایجاد انگیزه<Motivation> از دیگر فاکتورهای موجب تولید و توسعه کارهای تحقیقاتی و علمی است، گفت: با توجه به تلاش شبانه‌روزی پژوهشگران و محققان کشورمان، هم اکنون بانک‌های اطلاعاتی بسیار خوبی در زمینه اورولوژی در کشور وجود دارد.

آخوندزاده با بیان اینکه از نظر استنادات علمی در رشته اورولوژی نیز دارای رتبه ۲۷ جهانی هستیم، تصریح کرد: ایران همچنین در سال ۲۰۱۸ میلادی توانست رتبه ۱۶ تولید علم در دنیا را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: با تمام تلاش‌های صورت گرفته، باید در زمینه کیفیت مقالات در زمینه اورولوژی تلاش بیشتری صورت پذیرد.

قائم مقام معاون تحقیقات وزارت بهداشت با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ نویسنده مجرب نخست جهان در رشته ارولوژی از بین اساتید دانشگاه‌های علوم علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی، گیلان و بقیه‌الله است، افزود: باید برای رسیدن به بالاترین جایگاه علمی این رشته در جهان، تلاش و جدیت بیشتری از خود نشان دهیم.ایرنا 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: