کد خبر: ۲۴۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۸ - 2019December 22
در بسیاری از استان ها امکان تامین خون مورد نیاز بیماران وجود دارد اما بیمار به تهران ارجاع می شود که موجب شلوغی درمانگاه از یک سو و عدم توان درمانگاه تالاسمی برای تامین نیاز همه بیماران از سوی دیگر می شود
شفاآنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، گفت: خدمات درمانگاه تالاسمی باید در شان بیماران باشد و از ارجاع غیر منطقی بیماران تالاسمی شهرستان ها به تهران اجتناب کرد.

به گزارش شفاآنلاین ، پیمان عشقی، در بازدید از بخش های مختلف درمانگاه تالاسمی ظفر، ضمن بررسی مستندات و شنیدن گزارش مدیر مرکز و بخش های مختلف این درمانگاه در حیطه وظایف محوله، در جریان توانمندی ها و مشکلات این درمانگاه قرار گرفت.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران همچنین با حضور در جمع بیماران تالاسمی شنونده مشکلات و پیشنهادات آنان بود.

محمدرضا شاه احمد قاسمی مدیر درمانگاه تالاسمی با اعلام اینکه دو هزار پرونده در این درمانگاه ثبت شده است، گفت: برخی از این بیماران به طور مستمر خون دریافت می کنند و برخی دیگر نیز برای خدمات درمانی و پزشکی به درمانگاه مراجعه می کنند.

در ادامه مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از کارکنان این مرکز درمانی خواست تا پرونده های بیماران را دسته بندی کنند و گزارشی تهیه شود تا دلیل ارجاعات و موانع تامین خون در استان ها مشخص و پیگیری شود.

عشقی افزود: در بسیاری از استان ها امکان تامین خون مورد نیاز بیماران<patients> وجود دارد اما بیمار به تهران ارجاع می شود که موجب شلوغی درمانگاه از یک سو و عدم توان درمانگاه تالاسمی برای تامین نیاز همه بیماران از سوی دیگر می شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، تاکید کرد: خدمات درمانگاه تالاسمی باید در شان بیماران باشد و از ارجاع غیر منطقی بیماران تالاسمی شهرستان ها به تهران اجتناب کرد.

عشقی، به کمبود فضای فیزیکی درمانگاه تالاسمی اشاره کرد و افزود: بنای درمانگاه تالاسمی برای درمان بیماران فضای کافی ندارد و در صورت توافق نمایندگان انجمن تالاسمی، رضایت بیماران و آمادگی برخی بیمارستان ها و تعریف استانداردهای مورد انتظار با همکاری انجمن علمی طب انتقال خون می توان مراکز متمرکزی را برای ارائه تمامی خدمات به بیماران تالاسمی در نظر گرفت.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، در پایان در جریان مشکلات کارکنان این مرکز قرار گرفت و خواست تا برای تمدید به کارگیری نیروهای طرح و تغییر وضعیت نیروهای قراردادی تدابیر لازم اتخاذ شود.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: