کد خبر: ۲۴۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 18
الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند به صورت دقیق خلق افسرده را از طریق تحلیل صدای افراد تشخیص دهند
شفاآنلاین>سلامت>مطابق با مطالعه‌ای که توسط دانشمندان دانشگاه آلبرتا به انجام رسیده نشان داده شد که الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند به صورت دقیق خلق افسرده را از طریق تحلیل صدای افراد تشخیص دهند.

به گزارش شفاآنلاین،این مطالعه بر اساس مطالعات قبلی پایه ریزی شده که مدعی بودند طنین صدای ما می‌تواند حاوی اطلاعاتی درمورد خلق ما باشد. این مطالعه بر پایه متدولوژی انجام گرفته که الگوریتم‌های تکنولوژیکی مسئولیت تشخیص افسردگی<Depression> را به وسیله تحلیل صدای فرد بر عهده دارند.

طبق گفته دکتر Stroulina مسئول این مطالعه نتایج واقعی‌تر هنگامی حاصل می‌آیند که مردم از نرم‌افزار مربوطه در زمان‌هایی که به طور عادی حرف می‌زنند استفاده کنند.(مثلا هنگام استفاده از تلفن همراه)

ابداع تکنولوژی به سبب شیوع زیاد مشکلات افسردگی در میان مردم بسیار مفید به نظر می‌رسد. حدود ۱۱ درصد مردان و ۱۶ درصد زنان کانادایی از افسردگی در طول حیات خود رنج می‌برند و حدود ۳.۲ میلیون نفر با گستره سنی ۱۲ تا ۱۹ سال در خطر ابتلا به افسردگی هستند. لذا چنین ابزاری می‌تواند به دست‌اندرکاران سلامت یا خود افراد کمک کند تا خلق و خوی خود را در طول زمان مورد بررسی بیش‌تر قرار دهند.

طبق گفته دکتر Stroulina مسئول اصلی مطالعه، این کار اگرچه نیاز به ارزیابی و شناسایی دقیق‌تر ارتباط صوت و خلق افراد دارد، با این حال به عنوان قدم اول ارزشمند به نظر می‌رسد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: