کد خبر: ۲۴۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 16
شرایط زندگی باعث شد تا روز به روز کم تحرکی و بی تحرکی بیشتر و عامل مهمی برای ابتلا به بیماری های غیرواگیردار شود
شفا آنلاین>سلامت>معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، گفت: شیوع کم‌تحرکی در جامعه ایران به ۵۷ درصد رسیده و ۶۵ درصد افراد جامعه هم دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

به گزارش شفا آنلاین، عبدالحمید احمدی امروز (دوشنبه) در همایش «ورزش برای همه»، اظهار داشت: شرایط زندگی باعث شد تا روز به روز کم تحرکی و بی تحرکی بیشتر و عامل مهمی برای ابتلا به بیماری های غیرواگیردار شود.

وی افزود: ۲۲ درصد از دانش آموزان دچار اضافه وزن و چاقی هستند و این آمار در شرایطی مطرح است که دانش آموزان باید از وزن مطلوب و تحرک بدنی کافی برخوردار باشند تا زمینه زندگی سالم برای آنها فراهم شود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، ادامه داد: به‌تازگی معاون سلامت وزارت بهداشت در آماری اعلام کرده که سه درصد از تولید ناخالص ملی ما صرف درمان بیماری های غیرواگیر می‌شود و این رقم به‌میزان ۴۵ هزار میلیارد تومان است. در شرایطی که با درصد کمتر از آن می توان با پرداختن به ورزش از ابتلا به خیلی از بیماری‌ها پیشگیری کرد چرا که ورزش کم هزینه‌ترین و موثرترین راه پیشگیری از بیماریهای ناشی از کم تحرکی  است.

احمدی گفت: آنچه که در ظهور و بروز بسیاری از بیماری غیر واگیردار در کنار کم تحرکی مهم بوده ،تغذیه نادرست است که با رو آوردن به فست فودها بسیاری از این بیماری‌ها شدت می یابد بنابراین نیاز است که به سمت تغذیه سالم نیز حرکت کنیم.

وی در پایان افزود: در دوره اخیر وزارت ورزش و جوانان فدراسیون ها را به وظایف خود در راستای برنامه ریزی برای ترویج ورزش بین مردم معطوف کرده است و در این بین موضوع ورزش برای بیماران،کم توانان و معلولان هم ویژه توجه شد تا جایی که فدراسیون ووشو با برنامه ای مسوولیت بیماران دیابتی را پذیرفته است، فدراسیون شنا هم در حوزه چاقی، انجمن پیلاتس در حوزه بیماران ام اس و به تازگی هم فدراسیون اسکیت در رابطه با اوتیسم فعالیت خود را آغاز کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: