کد خبر: ۲۴۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 16
طبق بررسی که در مجله "لنست" منتشر شده یک سوم از فقیرترین کشورها در جهان با میزان بالایی از چاقی و همچنین سوء تغذیه مواجه هستند که موجب لاغری بیش از حد افراد می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>نتایج یک بررسی نشان داده است که فقیرترین کشورها با دو چالش چاقی و سوء تغذیه مواجه هستند.

به گزارش شفا آنلاین، طبق بررسی که در مجله "لنست" منتشر شده یک سوم از فقیرترین کشورها در جهان با میزان بالایی از چاقی و همچنین سوء تغذیه مواجه هستند که موجب لاغری بیش از حد افراد می‌شود.

در این گزارش آمده‌ است: این مشکل از دسترسی افراطی مردم جهان به خوراکی‌های فراوری شده و ورزش نکردن ناشی می‌شود. همچنین در این مطالعات بر اعمال تغییراتی در سیستم غذایی مدرن تاکید شده چرا که عامل گسترش هر چه بیشتر این دو معضل است.

کشورهای آفریقای سیاه و آسیایی بیشترین آسیب را از شیوع چاقی و سوء تغذیه متحمل شدند.

برآوردها نشان می‌دهد نزدیک به ۲.۳ میلیارد کودک و بزرگسال در جهان دچار اضافه وزن هستند و بیش از ۱۵۰ میلیون کودک به دلیل سوء تغذیه از رشد کافی برخوردار نیستند. در بسیاری از کشورهای با درآمد پایین و متوسط این دو مشکل همزمان دیده می‌شود. به این مفهوم که ۲۰ افراد دچار اضافه وزن هستند، ۳۰ درصد کودکان کمتر از چهار سال از رشد مطلوب برخوردار نیستند و ۲۰ درصد زنان در گروه افراد لاغر قرار می‌گیرند.

در این گزارش تاکید شده‌ است که دولت‌ها، سازمان ملل و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی باید این معضل را جدی گرفته و نسبت به تغییر رژیم‌های غذایی تدابیری اتخاذ کنند.

نوع مواد غذایی، نوشیدنی‌ها و میزان تحرک افراد تغییر کرده‌ است. افزایش تعداد سوپرمارکت‌ها، دسترسی آسان به غذاهایی با ارزش تغذیه‌ای پایین و کاهش فعالیت‌های بدنی از عوامل اصلی اضافه وزن در افراد است.

همچنین اگرچه رشد ناکافی کودکان در بسیاری از کشورها همچون گذشته شایع نیست اما مصرف خوراکی‌های فراوری شده در سال‌های نخست زندگی با رشد نامطلوب کودکان مرتبط است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: