کد خبر: ۲۴۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 16
آنتی بیوتیک ها داروهای شناخته شده ای هستند که روند رشد باکتری ها را کُند یا متوقف می کنند. آنتی بیوتیک ها تاثیر مثبتی هم بر سلامت بیماران سرطانی دارند
شفاآنلاین>سلامت>آنتی بیوتیک ها داروهای شناخته شده ای هستند که روند رشد باکتری ها را کُند یا متوقف می کنند. آنتی بیوتیک ها تاثیر مثبتی هم بر سلامت بیماران سرطانی دارند.

به گزارش شفاآنلاین، مطالعه جدید بر روی موش ها نشان می دهد مصرف دوز مشخصی از یک نوع آنتی بیوتیک رایج، نه تنها به سیستم ایمنی در نابودی تومورهای که مستقیما تحت درمان با تشعشعات هستند کمک می کند، بلکه سلول های سرطانی را هم نابود می نماید.

بیش از نیمی از تمامی بیماران مبتلا به تومورهای سفت و جامد در بخشی از درمان<cure> تحت پرتودرمانی قرار می گیرند.

در سال های اخیر، مطالعات زیادی نشان داده اند که دوز بالا تشعشعات در روند پرتودرمانی موجب ایجاد واکنش ایمنی قوی تری می شود. بعلاوه این میزان از پرتودرمانی دارای توانایی تاثیر بر این سلول های تومور که به طورمستقیم تحت درمان با اشعه نیستند هم است.

«آندره فاسیابن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مطالعه ما نشان می دهد vancomycin به سیستم ایمنی در مقابله با تومورهای که دور از محل درمان هستند کمک می کند.»

به گفته محققان، vancomycin موجب بهبود عملکرد سلول های دندریتی می شود؛ این سلول ها، پیام آورهای هستند که سلول های T با تکیه بر آنها متوجه می شوند باید به کدام نقطه بدن حمله کنند.

درحالیکه نقش آنتی بیوتیک ها در این مورد مشخص شده و می تواند بر روند درمان و عوارض برای بیماران سرطانی تاثیر گذارد، محققان درصدد برنامه ریزی فاز جدیدی هستند که این شیوه را در مطالعات بالینی بکار گیرند. مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: